وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

اعتراف مقام امریکایی به حضور بی ثمر نیروهایش در افغانستان

جنرال دیوید پترائوس رییس سابق سازمان استخبارات مرکزی امریکا (سیا) اعلام کرد حضور نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان برای مبارزه با تروریزم فایده‌ای نداشت.
وی افزود: با وجود حضور 16 ساله نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان جنگ در این کشور گسترش یافته است و این نیروها نتوانسته‌اند مبارزه موثر با تروریزم انجام دهند.
این جنرال متقاعد امریکایی پیش از این نیز نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان را به عهده داشت.
پترائوس معتقد است که در حضور نیروهای امریکایی ناتو در افغانستان گروه‌های تروریستی بیش از گذشته قدرت بیشتری گرفته‌اند.
وی گفت: بزرگترین هدف نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان سرکوب گروه‌های تروریستی خاصتاً شبکه القاعده بود اما این نیروها در ماموریت خود شکست خورده‌اند.
رییس سابق سازمان سیا در ادامه تصریح کرد واشینگتن با وجود جنگ طولانی مدت نتوانسته‌ به اهداف خود در افغانستان دست یابد.
این در حالی است که ترمپ پس از روی کارآمدن استراتیژی دولت اوباما مبنی بر عدم شکست و رویکرد اسلام‌آباد را دلیل ناکامی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان دانسته بود.
ترمپ و تیم کاری وی مدعی شدند که توسط استراتیژی جدید واشینگتن، وضعیت امنیتی افغانستان بهبود خواهد یافت و مخالفان مسلح دولت و گروهای تروریستی را در افغانستان شکست خواهند داد.
اما با وجود اعلام استراتیژی جدید مقامات امریکایی همچنان در تدوین ابتکار عملی برای پیروزی امریکا در جنگ افغانستان ناکام مانده‌اند.
از سوی دیگر، فشارهای واشینگتن به اسلام‌آباد نیز نتیجه محسوسی نداشته است و کانگرس امریکا با عقب نشینی در برابر پاکستان کمک‌های جدید مالی را برای این کشور تصویب کرده است.
دیوید-پترائوس

Comments are closed.