وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

وال استریت ژورنال: اسرائیل در نابودی حماس در شمال غزه شکست خورده است

وال استریت ژورنال: اسرائیل در نابودی حماس در شمال غزه شکست خورده است

وال استریت ژورنال: اسرائیل در نابودی حماس در شمال غزه شکست خورده است

به گزارش عقاب نیوز به نقل ازمرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی به شکست رژیم صهیونیستی در نابودی و ریشه‌کن نمودن حماس حتی از شهر شهر غزه و استان شمالی آن با وجود گذشت بیش از 200 روز از جنگ علیه نوار غزه پرداخت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این روزنامه اعلام کرد: هدف اعلامی ریشه‌کن نمودن حماس از نوار غزه بود که از سال 2007 بر این منطقه تسلط داشته است اما اسرائیل در نابودی این گروه از مناطق شمالی این منطقه نیز موفق نشده است.

این روزنامه افزود گزارشات صهیونیستی تاکید دارند که هزاران نفر از نیروهای حماس همچنان در مناطق شمالی حضور دارند و این با وجود جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر است که تاکنون به زندگی بیش از 34 هزار فلسطینی پایان داده و ویرانی گسترده‌ای برای منازل و زیرساخت‌های غزه به وجود آورده است.
وال استریت ژورنال اعلام کرد: حملات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر به شمال نوار غزه و درگیری‌های مسلحانه رخ داده در این منطقه این فرضیه را تقویت می‌کند، به ویژه آنکه این اقدامات در آستانه حمله نظامی به شهر رفح در حال رخ دادن است و ارتش اسرائیل مدعی است این منطقه آخرین سنگر باقی مانده برای جنبش حماس است.
این روزنامه آمریکایی به نقل از امیر آویوی معاون سابق فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی آورده است: تحقق ثبات در شمال نوار غزه به زمان نیاز دارد، چالش بزرگ در حفظ تسلط و عمق بخشیدن به آن است، ما در جنگی کاملاً متفاوت وارد شده‌ایم.

وال استریت ژورنال افزود نیروهای ارتش رژیم اشغالگر توانسته‌اند به گردان‌های رزمی فعال در شمال غزه ضربات زیادی وارد کنند اما نیروهای حماس در حال سازماندهی مجدد خود در یگان‌های کوچک‌تر هستند چرا که این جنبش در حال انتقال به تاکتیک جنگ‌های چریکی است.

Comments are closed.