وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

چند نکته در پیوند به تحولات اخیر جنگ غزه/ اسدالله سعید

چند نکته در پیوند به تحولات اخیر جنگ غزه/ اسدالله سعید

چند نکته در پیوند به تحولات اخیر جنگ غزه/ اسدالله سعید

سرانجام پس از چندین ماه انتظار، ابوعبیده (سخنگوی کتائب القسام) ظاهر شد و در مورد ۲۰۰ روز مقاومت جانانه و قربانی‌های اهل غزه صحبت نمود. ظهور ابوعبیده مثل همیشه بازتاب قوی و تبصره‌های فراوانی به همراه داشت. آنچه توجه بسیاری را به همراه داشت اینکه ابوعبیده در مقایسه با سه ماه پیش، وزن زیادی را کم کرده بود، اما صدای او هنوز هم تاثیرگذاتر از هزاران توپ و تانگ و تفنگ بود. بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی برای ابوعبیده نوشتند: “روزها از تن تو خوردند، اما از استواری و اراده تو نخوردند. تو به ما آموختی که مردها برای حیثیت و شرف و دین و کشورشان معامله نمی کنند“.

از سوی دیگر، برخی از رسانه‌ها از جمله العربیه و یورونیوز گزارش دادند که یحیی سنوار، مسئول حماس در غزه از مخفیگاه بیرون شده و با رزمندگان خویش ملاقات نموده است. در صورتی که صحت این خبر تأیید شود، ضربه محکم دیگری بر ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر ضعیف شدن/شکست حماس وارد خواهد نمود و اعتماد به نفس مقاومت گران فلسطینی را بیش از پیش بلند خواهد برد. 

افزون بر این، خبرهایی که از اسرائیل می‌رسد گویای وحشت سران رژیم صهیونیستی است. دو روز پیش کانال ۱۲ اسرائیلی گفت که نگرانی درباره صدور حکم بازداشت مقامات از جمله نتانیاهو در جلسه ای در دفتر نخست وزیر مطرح شده و نتانیاهو خواستار کمک وزرای خارجه انگلیس و آلمان در پرونده دادگاه کیفری بین المللی گردیده است. در پهلوی این، هاآرتص که خبرگزاری مشهور اسراییلی است نیز سیاست‌های ناکام نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داده می‌نویسد که “دولت نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر انداخته و همراه با غزه، جایگاه بین المللی اسرائیل را نیز ویران نموده است”. خبرگزاری همچنان می‌گوید: “به جای عجله در جنگ جدید با ایران، ابتدا باید از شکست‌های اسرائیل در شش ماه گذشته درس بگیریم“.

شمال غزه در چند روز اخیر یکبار دیگر شاهد تشدید حملات هوایی رژیم اشغالگر بود، زیرا می‌گويند که در حدود ۵۰۰۰ مبارز حماس هنوز هم در شمال غزه مستقر اند و باید نابود شوند، حال آنکه چندی پیش عساکر رژیم صهیونیستی تصرف کامل شمال غزه و شکست حماس را جشن گرفته بودند. اسرائیل وقتی تازه متوجه شد که اصلا شکستی وجود ندارد و مردم نیز از روحیه قوی برخوردار اند و با رفتن کنار ساحل از زندگی لذت می‌برند، یکبار دیگر حملات هوایی را شدت بخشید. حملاتی که جز قتل عام و نسل کشی چیز دیگری را به ارمغان نمی‌آورد و نشان‌دهنده شکست نظامی و سیاسی و اخلاقی رژیم صهیونیستی است.

#

Comments are closed.