وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

استقبال شاعران و نویسندگان از هفتمین سال‌گرد تأسیس سبزمنش

استقبال شاعران و نویسندگان از هفتمین سالگرد تأسیس سبزمنش

استقبال شاعران و نویسندگان از هفتمین سالگرد تأسیس سبزمنش

مسوولین بنیاد جهانی سخن‌گستران سبزمنش و هفته‌نامه سبزمنش به مناسبت هفتمین سالگرد تأسیس هفته نامه شان، ویژه نامه‌ی را که حاوی دیدگاه شخصیت های فرهنگی و شاعران 16 کشور است، امروز منتشر نمودند.
این ویژه نامهی 14 صفحه‌ای که در حقیقت حجم مطالب آن بیشتر از یک کتاب 150 صفحه ای به قطع رقعی میشود مورد استقبال فرهنگیان و شاعران افغانستان و کشورهای عضو بنیاد جهانی سبزمنش قرار گرفته و تعدادی زیادی از طریق صفحات اجتماعی هفت‌سالگی سبزمنش را با پیام های خاص تجلیل نمودند.
دکتر بسم الله شریفی( مؤسس و دبیرکل هفته نامه و بنیاد جهانی سبزمنش) نشر ویژه‌نامه‌ی هفتمین سال‌گرد سبزمنش را برای تمام دوست‌دارانِ بنیاد جهانی سبزمنش خجسته باد گفته است.
آقای شریفی در صفحه شخصی اش نوشته است:
درود می‌فرستم بر شخصیت‌های گران‌ارجِ که با نوشتن و ارسال یادداشت‌های‌شان، ما را مورد نوازش قرار دادند و بمن روحیه‌ی تازه بخشیدند.
سپاسگزاری ویژه دارم از هیئت رهبری، اجرایی و تمام اعضاء و دوست‌داران بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش که مرا علی‌رغم همه کمبودی‌ها به عنوان خادم اصلی بنیاد جهانی سبزمنش، در این هفت‌سال تحمل نمودند و دوشادوش من با روحیه‌ی عالی، کمر همت بستند و این خانه‌ی بزرگ را با حضور مؤثر شان درخشان‌تر ساختند…
یقینا مطالب منتشر شده در این ویژه‌نامه، یک‌بار دیگر نشان داد که فعالیت‌های سبزمنش مورد حمایت و تأیید شخصیت‌های بزرگ علمی و فرهنگی کشورهای مختلف دنیا قرار گرفته و زحمات دست اندرکاران بنیاد جهانی سبزمنش، خالی از تاثیر نبوده است)
او گفته است: (سبزمنش، یک چترِ فرهنگیِ بزرگ، فراگیر و جهانی هست و برای انسجام فارسی زبانان جهان با توجه به روحیه‌ی همگرایی با گویشوران سایر زبان‌ها، با دستان خالی و سینه‌های پر از عشق، بدون وابستگیِ قومی، کشوری و سیاسی در ۲۷ کشور فعالیت دارد و از برکت تلاش هموندان با عزت و لطف بی‌پایان خالق یکتا(ج) هفته‌نامه آن وارد هفتمین سال نشراتی‌اش شد).

دیدارنیوز، زیر عنوان( شاعران، نویسندگان و خبرنگاران از هفته نامه سبزمنش استقبال نمودند) نوشته است:
(شاعران و نویسنده گان با اشعار و متن‌های تبریکی هفتمین سالگرد “هفته نامه سبزمنش” را مورد استقبال قرار دادند. در این هفته نامه اشعار و مقاله‌های فارسی زبان از تمام نقاط جهان به نشر می‌رسد. برخی از مخاطبین این هفته نامه نوشته اند “سبزمنش نقطه وصل فارسی زبانان”، “سبزمنش خانه مشترک همه شاعران و هنرمندان است” و “سبزمنش کشت‌زاری برای نسل جوان”.
“هفته نامه سبزمنش”” هفت سال قبل توسط دکتر بسم الله شریفی موسس و دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش تاسیس شد که از آن زمان به اینسو در عرصه‌های علمی و فرهنگی فعالیت می‌نماید).
همچنان جریده ده سبز نوشته است:
جریده ده سبز، نشرات سبز منش را ارزنده توصیف نموده، خدمت به پارسی و پارسیان پنداشته، قدم نیک وخیر براه سبزمنشی و نیک اندیشی میداند.
گرچه جریده ده سبز به موازات پالیسی نشراتی، سبزمنش در محدوده جغرافیای کابل فعالیت داشته اما با خوش قدم گویی سبزمنش فعالیت های فرهنگی این نهاد را گرامی میداریم. به امید موفقیت های هرچه بیشتر همکاران سبزمنش.

Comments are closed.