وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی افتتاح سفارت امارات در تل آویو را محکوم کردند

به گزارش عقاب نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که افتتاح سفارت امارات بیانگر اصرار این کشور بر اشتباه بزرگ خود در حق ملت فلسطین و تمامی ملت‌های منطقه است.

در این بیانیه آمده است که خطرناک‌تر از همه این است که افتتاح این سفارت پس از جنگ 11 روزه اخیر علیه غزه و تعرض اشغالگران اسرائیلی علیه ملت و مقدسات فلسطین انجام می‌گیرد.

حماس تاکید کرد که این اقدام بیانگر تحول خطرناک در سیاست‌های امارات است و جدای از اینکه سرپوشی برای ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین خواهد بود، این رژیم را هم به ارتکاب جنایات بیشتر و پیشبرد طرح‌های یهودی‌سازی و نژادپرستانه خود تشویق می‌کند.

این جنبش بیان کرد که دیری نخواهد پایید تا عادی‌کنندگان روابط با دشمن صهیونیستی پیامدهای خطرناک جنایت خود علیه ملت فلسطین و ملت‌های منطقه را ببینند.

طارق سلمی سخنگوی جهاد اسلامی هم اعلام کرد که در تاریخ ثبت خواهد شد که حکام امارات در شرایطی که رژیم صهیونیستی جنایات خود علیه قدس و مسجد الاقصی و تخریب خانه‌های فلسطینیان را شدت بخشید، اقدام به افتتاح سفارت خود در اراضی اشغالی کرد.

 سلمی تصریح کرد که این سفارتخانه ممکن است بر روی خرابه‌های خانه یک فلسطینی که در جریان فاجعه اشغال سال 1948 آواره شده، احداث شده باشد. وی عنوان کرد که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و همپیمانی با آن، خیانت و جنایتی بزرگ است.

 

Comments are closed.