وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

ارزیابی تازه از کارکرد سیزده ساله ناتو در افغانستان

بر بنیاد یک ارزیابی تازه‌ که از سوی خبرگزاری شینهوا صورت گرفته است, ناتو به اهداف‌ اش در افغانستان نرسیده و در سیزده سال جنگ با گروه های تروریستی در این کشور ناکام بوده است.
در تازه‌ تارین ارزیابی که خبرگزاری شینهوا انجام داده است، نشان می‌دهد که ماموریت ناتو در افغانستان ناکام بوده است و در سیزده سال گذشته این نظامیان به اهداف شان نرسیده‌اند.
بربنیاد این ارزیابی: ” ناتو به اهدافی که برای بدست آوردن آن به افغانستان آمده بود، نرسیده است. این اهداف عبارت از ریشه‌کن سازی طالبان از سراسر افغانستان بود؛ اما هنوز هم طالبان در این کشور فعالیت دارند و امنیت افغانستان را تهدید می‌کنند”.
از سویی هم؛ یک فرمانده نظامی فرانسه گفته است که افغانستان به یک جای امن در منطقه مبدل نشده و هنوز هم فعالیت‌های هراس‌افگنی این کشور را تهدید می‌کند.
ماموریت نظامی ناتو در افغانستان پایان یافت؛ اما هنوز هم افغانستان با چالش های بزرگ مواجه است.
پیش‌تر رییس مجلس نمایندگان امریکا نیز هشدار داده بود که باراک اوباما اشتباهاتی را که در عراق مرتکب شده در افغانستان نیز انجام می‌دهد .
جان بوهنر، رییس مجلس نمایندگان امریکا گفته است: ” نزدیک به پنج هزار تن از نیروهای امنیتی افغانستان در سال ۲۰۱۴ میلادی کشته شدند که یک رقم قابل ملاحظه نسبت به سال گذشته میلادی است. باراک اوباما اعلام کرد که ماموریت جنگی ما در افغانستان پایان یافت؛ برای ما این یک موضع نگران کننده است؛ ما خواستار آن نیستم که آن چه در عراق رخ داد در افغانستان دوباره تکرار شود.”

Comments are closed.