وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

آمریکا: از روند صلح افغانستان حمایت می‌کنیم

سخنگوی کاخ سفید ضمن تأکید بر اهمیت نقش پاکستان برای مبارزه با تروریسم از اسلام‌آباد خواست تا با واشینگتن در این زمینه همکاری کند.
هفته گذشته کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا خواهان افزایش همکاری‌های خود با پاکستان است و تصمیم ندارد که این روابط دچار نقصان شود.
متعاقب این اظهارات، روز دوشنبه، «دانا وایت» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که منطقه با وضعیت ویژه ای مواجه شده‌است و در این شرایط کمک‌های پاکستان برای مبارزه با تروریسم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: ما اطمینان داریم که پاکستان برای مبارزه با تروریسم توانمندی‌های زیادی دارد و می‌تواند نقش مهمی را در این راستا ایفا کند.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اما تلویحاً به ایفای نقش دوگانه پاکستان در مبارزه با تروریسم نیز اشاره کرد و گفت که این یک وضعیت ویژه و موقعیت استثنایی برای پاکستان است تا بتواند با استفاده از این موقعیت اقدامات بیشتری علیه تروریسم انجام دهد و به ادامه همکاری‌های خود با آمریکا بپردازد.
دانا وایت همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد مذاکرات صلح افغانستان با طالبان گفت که ما از این روند حمایت می‌کنیم و از طالبان می‌خواهیم که دست از خشونت برداشته و به روند صلح با دولت کابل بپیوندد.
گفتنی است که هفته گذشته «لیزا کورتس» نماینده ارشد آمریکا در امور آسیای جنوبی و رئیس شورای امنیت ملی آمریکا طی سفری از پیش تعیین نشده وارد اسلام‌آباد شد؛ وی در این سفر خواهان افزایش همکاری‌های اسلام‌آباد- واشینگتن شد.
بیرق-افغانستان-و-امریکا

Comments are closed.