وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

انجینیر محمد نسیم مهدی: هشت ثور ۱۳۷۱ یکی از روزهای تاریخی ملت افغانستان و  جهان است!

انجینیر محمد نسیم مهدی: هشت ثور ۱۳۷۱ یکی روزهای تاریخی ملت افغانستان و  جهان است!

انجینیر محمد نسیم مهدی: هشت ثور ۱۳۷۱ یکی روزهای تاریخی ملت افغانستان و  جهان است!

یکی از روز های تاریخی و فراموش ناشدنی تاریخ ملت مجاهد افغانستان روز هشت ثور سال ۱۳۷۱ است که امسال سی و دومین سالروز آنرا مردم مجاهد افغانستان با برگزاری محافل در ولایات افغانستان تجلیل کردند.

هشت ثور روز پیروزی حق بر باطل است. هشت ثور روز پیروزی نور بر تاریکی است. در این روز ملت مجاهد افغانستان بعد از تحمل رنج ها ، تکالیف و با دادن یک و نیم‌میلیون نفر شهید بعد از چهارده سال جهاد به پیروزی رسید.

این روز از چند جهت یک روز عظیم و تاریخی و بزرگ است که :

۱- راد مردان مجاهد افغانستان با پیروزی در این روز موفق شدند استقلال کشور را بدست بیاورند.

۲- به اثر جهاد ملت مجاهد افغانستان ابر قدرت بزرگ جهانی که خواب را از چشمان سردمداران غرب ربوده بود از هم پاشید و به شانزده کشور تقسیم گردید و حزب پر قدرت کمونیسم از بین رفت و  ایدیولوژی  مارکیسم لینینیسم به زباله دان تاریخ انداخته شد امروز کشوری بنام اتحاد جماهیر شوروی در نقشه جهان وجود ندارد.

۳- هشت ثور سال ۱۳۷۱ روز پیروزی اسلام بر ابر قدرت جهانی امپراطوری خداناباوران است. آن امپراطوری با اشغال افغانستان میخواست اسلام را در کشور ما نابود کند ولی ملت مجاهد افغانستان با جهاد خود آن امپراطوری شیطانی را از نقشه جهان محو و نابود کرد. خداناباوران جهان بعد از پیروزی لنین در روسیه شعار میدادند که زمان نابودی ادیان در جهان فرا رسیده است و این شعار زمانی به اوج خود رسید که لنین موفق به اشغال کشور های ازبکستان ، ترکمنستان ، قزاقستان ، قرغزستان ، تاجیکستان ، تاتارستان ، باشقرستان ، دوگولستان ، چیچین ، داغستان ، آذربایجان و ….. شد و به تعقیب آن کشور های اروپایی شرقی را نیز اشغال کرد و تبدیل به یک ابر قدرت بزرگ جهانی شد ولی اراده الله متعال بر آن بود که این ابر قدرت شیطانی را توسط ضعیف ترین و عقب مانده ترین کشور از بین برد.

۴- بعد از ۸ ثور سال ۱۳۷۱ کشور های اروپائی شرقی به استقلال رسیدند و دو آلمان غرب و شرق با هم پیوستند و دیوار شیطانی تفرقه در بین یک ملت آلمانی فرروریخت.

۵- یکی از اهداف سردمداران امپراطوری اتحاد جماهیرشوروی عبوراز پاکستان و رسیدن به خلیج فارس و تسلط بر آن بود،  بعد از ۸ ثور ۱۳۷۱ با صراحت می توان  گفت که پاکستان و مارکیت نفت فروشی جهانی ( کشور های اطراف خلیج فارس ) از اشغال نجات یافتند –

سخن به گفتن و نوشتن در این باب زیاد است ما برای طولانی نشدن این رقیمه  به ذکر همین مقدار اکتفا کردیم و در اخیر تکرارآ عرض میکنم که این همه پیروزی ها از برکت جهاد ملت افغانستان بود و بس. و این بدون شک دستاورد بزرگ است به همین دلیل می‌توان گفت که روز هشت ثور سال ۱۳۷۱ یکی روز های تاریخی ملت افغانستان و  جهان است.

محمد نسیم مهدی

8 / 2 / 1403

Comments are closed.