وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

به مناسبت 47 امین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی

-1217897130

امروز یکشنبه مصادف است با 47 امین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی. این در حالی است که شخصیت ها و تحلیلگران فلسطینی نسبت به طرح های شوم و روزافزون دشمن صهیونیستی نسبت به این مسجد مبارک هشدار می دهند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “مایکل دینس روهان” یهودی تندرو در 21 اگوست سال 1969 مسجد الاقصی را به آتش کشید که در نتیجه آن خسارت های زیادی به بناهای مصلای سرپوشیده جامع قبلی به ویژه منبر تاریخی صلاح الدین ایوبی وارد آمد.
در این جنایت بیش از 1500 متر مربع از مجموع 4400 متر مربع مساحت مسجد الاقصی (بیش از یک سوم مساحت مسجد الاقصی) در آتش سوخت و خسارت های سنگینی به آن وارد شد.
این جنایت بازتاب گسترده ای در سراسر جهان داشت و انقلاب و خشم گسترده ای را به ویژه در جهان اسلام به همراه داشت. روز پس از آتش سوزی، هزاران مسلمان نماز جمعه را در محوطه های خارجی مسجد الاقصی ادا کرده و تظاهرات های گسترده ای در اعتراض به این جنایت در شهر قدس برگزار شد.
این جنایت حاکی از آن بود که دشمن صهیونیستی هرگز به اشغال قبله نخست مسلمانان اکتفا نمی کند بلکه در تلاش برای نابودی و تخریب آن و ساخت معبد کذایی به جای این مسجد مبارک خواهد بود.
پس از گذشت سال ها، آتش برافروخته در مسجد الاقصی همچنان شعله می کشد و شخصیت ها و تحلیلگران فلسطینی بارها نسبت به طرح های شوم و تجاوزکارانه دشمن صهیونیستی علیه این مسجد هشدار داده اند.
این شخصیت ها تاکید کرده اند که به ویژه در پرتو دوست راست گرا و تندرو صهیونیستی، احتمال اینکه صهیونیست ها بخواهند دست به جنایت های تازه ای علیه مسجد الاقصی بزنند بسیار زیاد است.
در سایه تلاش های شبانه روزی صهیونیست ها برای ساخت معبد کذایی و دروغین خود بر روی خرابه های مسجد الاقصی، برخی مسائل در این رابطه قابل ملاحظه است از جمله اینکه گروهک ها و سازمان های تندرو یهودی تقریبا هر روز اقدام به تعرض دسته جمعی به مسجد الاقصی کرده و مراسم های دینی خود را تحت حمایت شدید نیروهای امنیتی در داخل آن به جای می آورند.
علاوه بر این، مشارکت احزاب سیاسی یهودی در تعرض های روزمره به مسجد الاقصی و ادای مراسم ها و آموزه های آیین یهود، همچنین برگزاری نشست هایی در این باره در کنست رژیم صهیونیستی نیز قابل تامل است.
از سوی دیگر، دشمن صهیونیستی همچنان به حفاری در زیر و اطراف مسجد الاقصی ادامه می دهد به گونه ای که اکنون شبکه ای از تونل های زیرزمینی در زیر مسجد الاقصی شکل گرفته است.
دشمن صهیونیستی از مدت ها پیش به شدت در تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان همانند حرم حضرت ابراهیم (ع) در الخلیل است و برای این منظور طرح های زیادی را ارائه و به اجرا گذاشته است.
سخنگوی بنیاد اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی اظهار داشت که مسجد الاقصی در 47 امین سالروز به آتش کشیده شدن در مرحله بسیار حساسی قرار دارد و با خطرات زیادی رو به رو است و دشمن صهیونیستی به هر شیوه ای می خواهد واقعیت های مد نظر خود را بر این مسجد تحمیل کند، بدین گونه که نخست طرح تقسیم زمانی و مکانی آن را اجرایی کرده و در نهایت معبد دروغین و کذایی یهود را بر روی خرابه های آن بسازد.
محمود ابو عطا اظهار داشت که طرح های یهودی سازی دشمن صهیونیستی در داخل و خارج مسجد الاقصی به سرعت در حال پیشرفت است و اکنون مسجد الاقصی از 3 محور متوجه خطر است: نخست طرح تقسیم زمانی و مکانی آن، دوم حفاری های رژیم صهیونیستی در داخل و اطراف مسجد که موجب ایجاد شبکه ای پیچیده از تونل ها در زیر آن شده است و سوم یهودی سازی مناطق مجاور مسجد الاقصی و در راس آن یهودی سازی منطقه براق و ساخت معابد یهودی و 8 ستون بسیار بزرگ در اطراف مسجد الاقصی است.

Comments are closed.