وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

حماس: سازمان ملل باید اشتباه خود را جبران کند

حماس: سازمان ملل باید اشتباه خود را جبران کند
دایره امور آوارگان جنبش مقاومت اسلامی “حماس” امروز یکشنبه از سازمان ملل متحد خواست که در شصت و هشتمین سالروز صدور قطعنامه تقسیم فلسطین، اشتباه تاریخی خود در قبال مساله فلسطین را جبران کند.

به گزارش عقاب به نقل ازDataFiles_Cache_TempImgs_2015_2_News_1394_azar_52_300_0 مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دایره امور آوارگان حماس با صدور بیانیه ای در این مناسبت تاریخی از قطعنامه شماره 181 مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان قطعنامه ای شوم و ظالمانه یاد کرد که باید از آن عقب نشینی شود.

در این بیانیه از سازمان ملل متحد خواسته شده است که اشتباه خود در حق ملت فلسطین را که با صدور قطعنامه تقسیم فلسطین در 29 نوامبر سال 1947 صورت گرفته است، جبران کند. این قطعنامه منجر به پایان قیمومیت انگلیس بر فلسطین و تقسیم این سرزمین به دو کشور یهودی و عربی شد و در عین حال مقرر گشت که قدس تحت قیمومیت بین المللی قرار گیرد.

حماس در بیانیه خود تاکید کرده است که گذشت 68 سال از منازعه در منطقه خاورمیانه در نتیجه صدور این قطعنامه ظالمانه که تمامی عرف های انسانی و قوانین بین المللی و حتی منشور سازمان ملل را زیر پا گذاشته است، دلیل قاطعی بر این مساله است که این قطعنامه کاملا اشتباه بوده است و اگر جانبداری قدرت های بزرگ و در راس آنها آمریکا و انگلیس نبود، چنین قطعنامه ای صادر نمی شد.

این جنبش مشکلات جهان عرب و تنش های امنیتی و عدم برقراری آرام و امنیت در منطقه خاورمیانه از زمان صدور قطعنامه تقسیم فلسطین را نتیجه طبیعی جانبداری – غیر قابل توجیه – قدرت های بزرگ از گروهک های یهودی دانست که از سراسر جهان راهی فلسطین شدند تا به قیمت آوارگی ملت فلسطین از خانه و کاشانه خود، برای خود “کشور” تشکیل دهند و البته این کار در راستای طرحی کاملا هدفمند از سوی حامیان رژیم صهیونیستی صورت گرفت که سنگ بنای تاسیس آنرا از زمان صدور وعده بالفور در سال 1917 گذاشته بودند.

در ادامه بیانیه حماس آمده است که انتفاضه های ملت فلسطین و انقلاب های متعاقب آن و به ویژه انتفاضه کنونی قدس نشانگر پافشاری این ملت و دیگر ملت های آزاده در سراسر جهان بر تحقق آزادی و رهایی از زیر یوغ آخرین نمونه اشغالگری در قرن 21 است.
دایره امور آوارگان حماس همچنین خاطر نشان کرده است که انتفاضه قدس که از اوایل ماه اکتبر گذشته آغاز شده است تا تحقق اهداف ملت فلسطین و آزاد سازی سرزمین و مقدسات و بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار آبا و اجدادی خود ادامه خواهد یافت.

Comments are closed.