وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

اسراییل مانع انتقال بودجه دولت فلسطینی می‌شود

مقامات رسمی اسراییل پس از درخواست مقامات فلسطینی برای پیوستن به دیوان بین المللی کیفری تصمیم گرفته اند تا روند انتقال درآمدهای مالیاتی فلسطینیان را متوقف ‌کنند که این درآمدها منبع اصلی تامین بودجه دولت فلسطینی است. هفته گذشته محمود عباس اساسنامه رم را که پیمان بنیادین دیوان بین‌المللی کیفری به شمار می‌رود؛ امضا کرد. طبق ضوابط این اساسنامه، از زمان ثبت مدارک فلسطینیان، حدود ۶۰ روز طول خواهد کشید تا آنها به دیوان بین‌المللی کیفری بپیوندند.
در صورتی که درخواست فلسطینی‌ها برای پیوستن به دیوان بین‌المللی کیفری پذیرفته شود؛ آنها می‌توانند اسراییل را به اتهام ارتکاب جرایم جنگی در مناطق اشغالی زیر پیگرد قرار دهند. امریکا و اسراییل مخالفان اصلی پیوستن فلسطینیان به دیوان بین المللی کیفری اند و به رغم مخالفت این دو کشور مقامات فلسطینی تصمیم به پیوستن به این دیوان را گرفته اند. حال پس از درخواست مقامات فلسطینی برای پیوستن به دیوان بین‌المللی کیفری، مقامات رسمی اسراییل اعلام کرده‌اند که این کشور روند انتقال درآمدهای مالیاتی فلسطینیان را متوقف می‌کند. این درآمدها منبع اصلی تامین بودجه دولت فلسطینی است.
به نقل از مقامات اسراییلی گزارش شده است که حدود ۱۲۵ میلیون دلاری که در ماه میلادی گذشته به نیابت از مقامات فلسطینی دریافت شده؛ به دولت فلسطینی تحویل داده نخواهد شد. در همین حال؛ صایب عریقات، از مقامات فلسطینی این اقدام دولت اسراییل را یک جنایت جنگی جدید توصیف کرده است.

Comments are closed.