وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

در کانادا مسلمانان اذیت میشوند

شورای ملی مسلمانان کانادا اعلام کرده است پس از مرگ دو سرباز در کانادا، روند آزار و اذیت اقلیت مسلمان در این کشور شدت گرفته است.

به گزارش عقاب به نقل از سایت خبری «ورلد بولتن»، پس از کشته شدن دو سرباز در کانادا در دو اتفاق جداگانه،  روند اذیت و آزار مسلمانان از طریق تهمت‌های نژادی و توهین آمیز در وسایل حمل‌ونقل عمومی، گذاشتن یادداشت‌ها روی شیشه‌های خودروها و مزاحمت‌ها در مدارس ده برابر افزایش یافته است.
مقامات کانادایی مدعی شده‌اند افراد مرتبط با شبه نظامیان داعش سربازان این کشور را کشته‌اند.
ایمی عواد، هماهنگ‌کننده حقوق بشر شورای ملی مسلمانان کانادا گفته است: «میانگین آمار گزارش‌ها درباره هتاکی علیه مسلمانان در سراسر کانادا پنج مورد در هفته بوده است که در چند روز اخیر این حملات افزایش ده برابری یافته است.
عادل چارکاویی، هماهنگ کننده یک تشکل ضد اسلام ستیزی در کبک اظهار داشته است که طی یک هفته گروهش  سی مورد شکایت از آزار واذیت مسلمانان دریافت کرده است. شهروندان مسلمان کانادا انتقاد شدید خود را نسبت به سکوت نخست‌وزیر کشورشان درقبال حملات توهین‌آمیز علیه خود اعلام کرده‌اند.
در اواخر اکتبر سال جاری، فردی مسلح به سمت یک سرباز تیراندازی کرد و سپس به سمت ساختمان پارلمان  در اوتاوا فرار کرد. فرد مهاجم با تیراندازی پلیس کشته شد. دو روز پیش از این رخداد، مردی دو سرباز را با ماشینش در نزدیکی ” مونرئال” زیر گرفته بود که یکی از آنها جانش را از دست داده بود.
گروه‌های مختلف مسلمان در کانادا فورا این حملات را محکوم کردند.
پس از تشدید آزار و اذیت مسلمانان در کانادا برخی از شهروندان غیرمسلمان همدردی خود را با مسلمانان اعلام کردند. برخی از شهروندان به‌صورت خودجوش دیوارنوشته‌های توهین آمیز را پاک کرده و به‌منظور حمایت از مسلمانان در مقابل مساجد تجمع کردند.
پارلمان کانادا ماه گذشته مجوز حملات هوایی کانادا در عراق را صادر کرده بود. مطابق طرح تصویب شده پارلمان کانادا این کشور تا 6 ماه می‌تواند از این حملات در عراق استفاده کند. دهم آبان‌، راب نیکولسون، وزیر دفاع کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های کانادایی اولین حملات را علیه مواضع داعش در این کشور آغاز کرده‌اند.

Comments are closed.