وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

حکومت با خون مردم بازی می کند

روز گذشته در حمله طالبان در کابل مردم بی دفاع ما به خاک و خون کشیده شدند. همچنین گروه طالبان حمله تهاجمی را از چندین نقطه بر ولسوالی‌ها و مرکز شهر قندوز زیر نام عملیات عمری راه‌اندازی کردند.عملیات گروه طالبان با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شده و سرکوب گردیدند و تلفات سنگین در این رویداد به مخالفان مسلح دولت و گروه طالبان وارد گردید.
فرمانده پولیس ولایت قندوز می گوید: ضمن اشاره به آماده گی‌های کامل نیروهای مشترک امنیتی (ارتش ملی، پولیس ملی و امنیت ملی) در برابر تروریست‌ها و مخالفان مسلح دولت به طور کامل آماده هستند.
فاطمه عزیز عضو مجلس نمایندگان، در برنامه )آماج( گفت: در حادثه قبلی قندوز، بر حکومت صداهای زیادی بلند کردیم و دیدیم که چه تعداد از مردم آواره شدند و به خاک و خون کشانده شدند. این صداها ده ها بار گفتند که عملیات پاکسازی در قندوز باید صورت بگیرد اما متاسفانه رهبران حکومت، وعده دادند و سه هفته مهلت خواستند اما زمستان هم تمام شد و حکومت هیچ کاری نکرد. طالبان عملیات «عمری» خود را آغاز کردند و با وجود اینکه حکومت هم عملیات شفق را آغاز کرده بود اما آن را به طور جدی تعقیب نکرد. اگر این عملیات جدی گرفته می شد و بر آن کار می شد شایدامروز این اتفاق رخ نمی داد.
وی، در خصوص حملات طالبان در قندوز بیان داشت: طالبان از چند نقطه مختلف جنگ را آغاز کردند و امکانات نیروهای امنیتی هم در داخل قندوز بسیار محدود بود، پولیس محلی قوی هم در این شهر گماشته نشده بود و تجیهزات لازم در اختیار آنها قرار داده نشده بود. متاسفانه حالا هم که قندوز در آتش جنگ می سوزد هیچ کس صداهای بلند شده را نمی شنود.
بانوعزیز، با بیان اینکه بازی ها و معامله گری هایی در پشت پرده کار حکومت وجود دارد، افزود: اگر بازی و معامله گری در کار نباشد، این چگونه جنگی است که چنین دوام می کند؟ با وجود اینکه ما اردوی ملی کامل وقوی داریم که از جان و دل می جنگند، با وجود اینکه امکانات ما بسیار بیشتر از سال های گذشته است پس چرا نمی توانیم در برابر چند نفر محدود از طالبان مقاومت کنیم؟ این چند نفر طالبان به راحتی می آیند و به راحتی یک ولایت را در اختیار خود می گیرند و جوانان را به خاک و خون می کشانند. این معامله می تواند برای امتیاز دهی و امتیاز گیری با طالبان باشد.
این نماینده مجلس، ادامه داد: این برای ما سوال است که چرا دولت به طالبان اجازه می دهد طرح و برنامه های خود را ایجاد کنند و جنگ را در مقابل ما آغاز کنند؟ از این طرف، عملیات جنگی ما فقط به طور نمایشی آغاز می شود و فقط به چشم مردم خاک زده می شود. حکومت می داند که قندوز یک ولایت بسیار مهم و استراتژیک برای مخالفان است. اما باز هم آغاز عملیات در آنجارا پشت گوش انداخت و کاری نکرد.
بانو عزیز، برای حل معضل کنونی قندوز گفت: حکومت باید همین حالا عملیات خود را هم به طور هوایی و هم زمینی آغاز کند. در تمام نقاطی که طالبان هستند به طور دقیق و جدی حمله کند و مردم را هم فریب ندهد. از زمانی که جنگ آغاز شده و ما نماینده های قندوز با حکومت در تماس بوده ایم. آنها هر بار می گویند که ما نیرو فرستاده ایم، امکانات فرستاده ایم و فرمانده های خبره گماشته ایم. چرخبال هایی را هم در آسمان قندوز به پرواز در آورده اند تا ظاهراً به مردم نشان دهند که نیروهای هوایی فرستاده اند اما ما می دانیم که اینگونه نیست و حکومت مانند گذشته مردم را فریب می دهد. فریب می دهد تا معامله ها انجام شود. دشمنان کار خود را انجام دهند و سپس حکومت، عملیاتی نمایشی را انجام دهد.
وی، با بیان اینکه مردم افغانستان از حکومت چیزهای فوق العاده و عالی که در کشورهای دیگر وجود دارد نمی خواهند، افزود: مردم افغانستان فقط می خواهند امنیت شان تامین شود. اگر مردم بدانند که حکومت در این کار صادق است بازهم در کنارش هستند اما حالا مردم می دانند که حکومت شان مصروف معامله گری است و با خون مردم خود بازی می کند.
عزیز، در پایان گفت: تمام تجهیزات و اسباب آماده بود تا بتوان از این وضعیتی که هم اکنون در کشور و قندوز جریان دارد، جلوگیری شود اما این کار انجام نشد. به همین دلیل مردم باید به پا خیزند و جمع شوند و به درازه های ارگ روند و یان خاین ها را به زیر کشند. اگر بار دیگر قندوز سقوط کند، سقوط قندوز برای بار دوم شاید سقوط نظام باشد چرا که مردم دیگر توان ندارند تا این حکومت خاین را تحمل کنند.
330

Comments are closed.