وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

کتاب(غزل‌گستران سبزمنش) تألیفِ دکتر بسم الله شریفی در تهران رونمایی شد

غزل‌گستران سبزمنش تألیف دکتر بسم‌الله شریفی

به گزارش عقاب‌نیوز، کتاب غزل‌گستران سبزمنش(زندگی‌نامه ونمونه ی اشعار پنجاه عضو با افتخار بنیاد جهانی سبزمنش ) تألیفِ دکتر بسم الله شریفی امروز17 مهر/ میزان 1402 از سوی محفل ادبی گلواژه با حضور شخصیت‌های فرهنگی و شاعران در تهران رونمایی شد.
مینا مدیر صانعی (مدیر انجمن ادبی گلواژه و عضو ارشد بنیاد جهانی سبزمنش) به عنوان میزبان این محفل، مهمانان را با لبخند، خوش آمدید گفته و از درج رزومه(بیوگرافی) و اشعارش در کتاب غزل‌گستران سبزمنش با افتخار یاد نمود.
دکترعلی صداقت وفا(شاعر و فعال فرهنگی- ادبی) که مدیریت محفل را به عهده داشت، از فعالیت‌های بنیاد جهانی سخن‌گستران سبزمنش به نیکی یاد کرد و رونمایی کتاب(غزل‌گستران سبزمنش) را یک گام مؤثر و ارزنده توصیف نمود.
دکتر صداقت از آقای دکتر بسم‌الله شریفی(مؤسس و دبیرکل اجرایی بنیاد جهانی سبزمنش) دعوت به سخنرانی نمود و از ایشان خواست تا بخشی از اهداف بنیاد جهانی سبزمنش را به حاضرین بیان داشته و از چگونگی تألیف کتاب(غزل گستران سبزمنش) معلومات ارایه نماید.
دکتر بسم الله شریفی(شاعر، نویسنده و مؤلف کتابِ غزل گستران سبزمنش) در کنار سپاسگزاری از برگزارکنندگان محفل(مینا مدیر صانعی، دکترعلی صداقت وفا و نسرین حسینی)، از چگونگی و زمان تأسیس بنیاد جهانی سبزمنش تا فعالیت‌های کنونی‌اش در 27 کشور، صحبت نموده، به تشریح اهداف کلی بنیاد بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش پرداخت.
آقای شریفی، تألیف کتاب غزل‌گستران سبزمنش را که معرِّف 50 عضو فعال بنیاد جهانی سبزمنش با نمونه اشعارشان از 15 کشور می‌باشد، یکی از کارهای بنیاد جهانی سبزمنش خواند و از برنامه‌های جدید بنیاد جهانی سبزمنش که شامل(جشنواره جهانی سبزمنش، برگزاری محافل، نشر هفته‌نامه، فعالیت سایت و چاپ کتاب) می‌باشد، به کمال افتخار یادآوری کرد.
غزلبانو نسرین حسینی(عضو ارشد بنیاد جهانی سبزمنش و سراینده هفت مجموعه شعری) در کنار خوانش دو قطعه غزل؛ کتاب(غزل‌گستران سبزمنش)را به مهمانان معرفی نمود و از فعالیت‌های بنیاد جهانی سبزمنش استقبال کنان با افتخار یادآوری کرد.
استاد بهرام پورمهرام(استاد ادبیات فارسی در دانشگاه اسلو- نروژ)، از ادبیات و ظرفیت زبان فارسی یادآوری نموده و در کنار خوانش شعرش، برگزاری محفل رونمایی غزل‌گستران سبزمنش را یک گام ارزنده خواند.
بانو افسانه مهدویان(شاعر وعضو فعال بنیاد جهانی سبزمنش) چاپ و نشر کتاب غزل گستران سبزمنش را یک اقدام بی‌پیشینه توصیف نموده و در کنار خوانش اشعارش، افزود: باعث افتخار و خرسندی است که عضو بنیاد جهانی سبزمنش استم و شعر و رزومه‌ام در این کتاب وزین منتشر شده است.
بانو ایران طبیب، آقای مجید بینش، خانم آزاده جواهری، خانم افسانه راز، خانم مرضیه فرهمند، خانم زینب یوسفی و… با حضور مؤثرشان به زیبایی محفل افزوده بودند و هر یک با دکلمه و خوانش اشعار شان، چاپ و نشر کتاب غزل گستران سبزمنش را به مؤلف آن( دکتر بسم الله شریفی) و تمام اعضای بنیاد جهانی سبزمنش تبریک گفتند.
گفتنی است کتاب غزل‌گستران سبزمنش(زندگی‌نامه و نمونه‌ی اشعار پنجاه عضو با افتخار بنیاد جهانی سبزمنش) تألیفِ دکتر بسم الله شریفی در جریان همین هفته از سوی بنیاد جهانی سبزمنش و نشر زرین مهر در 162 صفحه با قطع رقعی، حاوی معرفی کامل پنجاه عضو با افتخار بنیاد جهانی سبزمنش از 15 کشور که در برگیرنده‌‌ی 100 قطعه غزل می‌باشد با ویراستاری محترم استاد ابراهیم حاج محمدی(قمر) و طرح جلد آقای عبدالله نیازی، بعد از طی مراحل قانونی و گرفتن شابک بین المللی، رده بندی کنگره، رده بندی دیویی و شماره کتابشناسی ملی، در تهران چاپ و منتشر شده است.

آقای دکتر بسم الله شریفی(مؤلف) در صفحه سوم این کتاب در بخش تقدیمی، نوشته است:
تقدیم به:
(- خانواده بزرگ(بنیاد جهانی سبزمنش)‌که باگذشت هر روز درحال فخرآفرینی‌اند؛
– دوست‌داران سبزمنش‌که در عالم هجرت و غربت قلم می‌زنند و عشق می‌آفرینند؛
– تمام گویشوران زبان فارسی که هدفشان متبارز ساختن ارزش‌های هویتی، فرهنگی و تمدنی است و بدون تعصب پروانه‌وار می‌سوزند و می‌سازند؛)
باید آوری نمود که روز پنجشنبه 20 مهر/ میزان در محفل گرامی داشت حضرت حافظ، 4 عنوان کتاب جدید دکتر بسم الله شریفی از سوی خانه شعر رباط کریم و بنیاد جهانی سبزمنش در شهر رباط کریم- تهران نیز ان‌شاءالله رونمایی خواهد شد.
بنیاد جهانی سبزمنش
بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش
بنیاد جهانی سبزمنش=Www.sabzmanesh.net =Www.sabzmanesh.net
Bismillah Sharifi بسم الله شریفی
بسم الله شریفی

1 نظر
  1. نقیب مروت
    نقیب مروت says

    فعالیت های جناب شریفی صاحب در عرصه تعالی فرهنگ و ادبیات قابل تقدیر می باشد
    این موفقیت بزرگ را برای شان تبریک گفته و از خداوند سلامتی برای شان آرزو می کنم

Comments are closed.