وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

چهار عنوان کتابِ جدید دکتر بسم الله شریفی در روز(بزرگداشتِ حافظ) در ایران رونمایی شد

به گزارش سبزمنش، در محفل که بمناسبت گرامی‌داشت حافظ از سوی بنیاد جهانی سبزمنش و خانه‌ی شعر رباط کریم در تهران برگزار شده بود، از چهار عنوان کتاب جدید دکتر بسم الله شریفی(مؤسس و دبیرکل اجرایی بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش) با حضور شخصیت‌های فرهنگی ایران و افغانستان رونمایی شد.

به گزارش سبزمنش، در محفل که بمناسبت گرامی‌داشت حافظ از سوی بنیاد جهانی سبزمنش و خانه‌ی شعر رباط کریم در تهران برگزار شده بود، از چهار عنوان کتاب جدید دکتر بسم الله شریفی(مؤسس و دبیرکل اجرایی بنیاد جهانی سُخن گُستران سبزمنش) با حضور شخصیت‌های فرهنگی ایران و افغانستان رونمایی شد.
دبیر برگزاری محفل(آقای اصغر خدائی) جلسه را به‌نام خدای یکتا شروع نمود و در کنار سپاسگزاری از حضور مهمانان و همکاری مسوولین، گفت: امروز ما افتخار این را داریم که در کنار بزرگداشت حافظ و شعر خوانی دوستان، از 4 عنوان کتاب جدید دکتر بسم الله شریفی که از سوی بنیاد جهانی سبزمنش و انتشارات همکار شان، چاپ و منتشر شده است، رونمایی می نماییم و به بدخواهان دو ملت بزرگ ایران و افغانستان می‌رسانیم که ما ملت واحد هستیم و هیچ توطئه ما را از همدیگر جدا کرده نمی‌تواند.
پروفسور سیدحسن امین(فیلسوف، حقوقدان، شاعر و استاد پیشینِ صاحب کرسی دانشگاه گلاسکو کالیدونین انگلستان و دانشگاه‌های هند، چین و ایران) که مهمان ویژه این جلسه بود، با استقبال حضار به جایگاه دعوت شد و در مورد تشریف آوری‌اش به رباط کریم گفت: خوشحالم که امروز به دعوت آقای دکتر بسم الله شریفی و آقای اصغر خدائی در رونمایی کتاب‌های دوست ارجمندم(آقای دکتر شریفی شهروند با افتخار افغانستان) که ما در کنار هم در بنیاد جهانی سبزمنش برای وصل و همگرایی فعالیت داریم، حضور دارم.
پروفسور امین، گرامی‌داشت و تحقیق در مورد حافظ را یک ضرورت دانسته و از فعالیت‌هایش در(مجله حافظ) یاد نمود. همچنان آقای پروفسور از سوی گردانندگان جلسه و مسوولین دولتی رباط کریم، با دریافت هدیه ارزشمند و نفیس، مورد تقدیر قرار گرفت و در سخنانش از اولین انجمن ادبی در تاریخ یادآوری نمود.
غزلبانو نسرین حسینی(شاعر و عضو ارشد بنیاد جهانی سبزمنش) و آمنه اقلیدی باران(شاعر و عضو فعال بنیاد جهانی سبزمنش) از نخستین شعرخوانان جلسه بودند که با حضورشان در جایگاه، مورد استقبال قرار گرفتند.
بانو حسینی با خوانش شعری در مورد سبزمنش، از فعالیت‌های بنیاد جهانی سبزمنش، به شکل مختصر یادآوری نمود و برگزاری جلسه با شکوه را همراه با رونمایی کتاب های دکتر بسم الله شریفی، تبریک گفته، یک اقدام عالی و فوق‌العاده خواند.
مدیر برگزاری(آقای خدائی

) از دکتر بسم الله شریفی(شاعر و مؤلف 25عنوان کتاب) خواهشِ سخنرانی نمود و با لبخند و کف زدن‌ها، از کتاب‌های مورد رونمایی یاد آوری کرده و ایشان را به جایگاه دعوت نمود.
آقای دکتر بسم الله شریفی، در کنار سپاسگزاری از دبیر برگزاری جلسه، مسوولین رباط کریم و مهمانان؛ در مورد پاسداشت و ارج‌گزاری مردم افغانستان و تاجیکستان از حضرتِ حافظ، سخنانی ایراد نمود.
آقای شریفی به عنوان مؤلف، در مورد هر چهار کتاب: (شعر؛ یک تجویز تکراریست)، (غزل‌گستران سبزمنش” زندگی‌نامه و نمونه‌ی اشعارپنجاه عضو با افتخار بنیاد جهانی سبزمنش”)، (یک جهان تلاش و…” زندگی‌نامه، دیدگاه، بررسی فعالیت‌ها و اشعار دکتر بسم الله شریفی- مؤسس و دبیرکل اجرایی بنیاد جهانی سبزمنش”) تالیفِ رزیتا دغلاوی نژاد، و (آفتاب نامیرا” سوگ‌سروده‌ها و یادنامه‌ها برای روان‌شاد واصف باختری”) تالیفِ دکتر بسم الله شریفی، صحبت مختصر داشت و از همکاران انتشاراتی‌اش در بنیاد جهانی سبزمنش کمال سپاسگزاری را بجا آورد.
مؤسس بنیاد جهانی سبزمنش افزود: ما در بنیاد جهانی سبزمنش، برای تقویتِ همگرایی فرهنگی در 27 کشور تلاش داریم و خدا را شکر که این فعالیت‌های مستقل فرهنگی ما با گذشت هر روز با حضور شخصیت‌های پرتلاش رو به گسترش است و مورد تأیید بخشِ بزرگی از مردم قرار گرفته است.
آقای مسعود با نصیری، با لباس(محلی کْردی) به غزلخوانی پرداخت و به تعقیب آن شعرخوانی بانو مریم سپهر(عضو ارشد بنیاد جهانی سبزمنش) را به تماشا نشستیم.
دکترحسام الدین تالقانی با شرحی از یک غزل حضرت حافظ، از آقای دکتر بسم الله شریفی و فعالیت‌های مؤثر بنیاد جهانی سبزمنش به نیکویی یاد کرده و بر پیوند مستحکم ملت ایران و افغانستان تاکید نمود.
محمد رضا شبانکاره(عضو ارشد سبزمنش و از فرهنگ دوستان حوزه کلان زبان پارسی) که یکی از سخرانان محفل بود، بر همگرایی فرهنگی میان پارسی زبانان جهان در محور بنیاد جهانی سبزمنش، تاکید به عمل آورد و چاپ کتاب‌های جدید دکتر بسم الله شریفی را مبارک خواند.
بهروز منصوری دانا(شاعر و دبیر سبزمنش در گیلان) در کنار دکلمه اشعارش، برگزاری محفل بزرگداشت حافظ و رونمایی کتاب‌های آقای شریفی را یکی از گام های خوب بنیاد جهانی سبزمنش و خانه شعر رباط کریم در راستای همگرایی ملت‌ها خواند و برای برگزاری محافل اینچنینی تاکید به عمل آورد.
بانو فریده احتشامی راد(ترانه سرا و عضو فعال سبزمنش) یکی از ترانه‌هایش را زمزمه نمود و از برگزاری محفل و رونمایی کتاب‌های آقای شریفی، استقبال نموده، افزود: جایی خوشحالی است که ما دو ملت بزرگ در کنار هم هستیم و شاهد برگزاری محافل مشترک می‌باشیم.
آقای میرویس هروی، دکتر محمد بشیرعثمانی، محمد عادل نیکزاد، عبدالله شریفی، نقیب الله مروت، نظرعلی تاجیک، عبدالقاهر خیرخواه، رحمان علی تاجیک، رییس نهاد کتابخانه های عمومی رباط کریم(الهه زارعین)، رییس اداره ورزش و جوانان( آقای سلیمانی)، رییس اداره فرهنگ و ارشاد(دکتر عزت الله عسکری)، رییس حوزه هنری(آقای مهدی همتی)، آقای معراجی، بانو آوینا فلاحتی، میرسانا حسین پور، امیر خوش نشین، مینا حسینی، زینب محمدی، مرضیه علوی، روزبه یقینی، محمد رضا احمدی فانی، فریده بینایی، فاطیما حیدری، ریحانه آگاه، عباس معبودی، آقای شریفی، محمد رضا عزتی، اسماعیل عبداللهی، رضا شالبافان، آقای فرامرز نیک فال، زهرا سادات، فریده حیدری، دکتر علی رضا ابوالخیری، میلاد خمسه، مبین مختار زاده، یلدا نوری، سمیه شکری، فاطمه خدائی، زهرا کبیری و… از شعرخوانان، سخنرانان و مهمانان محفل بودند.
در حاشیه‌ای این جلسه‌ی شکوهمند شاهد چهار اتفاق جالب دیگر نیز بودیم:
1- تجلیل از زادروز دکتر بسم الله شریفی از سوی همراهان بنیاد جهانی سبزمنش با زحمات آقای بهروز منصوری دانا؛
2- اهدای لوح سپاس بنیاد جهانی سبزمنش برای آقای اصغر خدائی(دبیر خانه شعر رباط کریم)؛
3- رونمایی از مجموعه‌ی غزل آقای فریدون چگینی(دارم تمام می‌شوم)؛
4- رونمایی از کتاب(فرزند خوانده) تألیفِ مریم حیدری؛
۲۰ میزان/ مهر ۱۴۰۲ تهران- شهرستان رباط کریم
گزارش از: عبدالقاهر خیرخواه

Comments are closed.