وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

‌از هشتم ثور1371 بزرگداشت به عمل آمد

از سالروز پیروزی ملت مجاهد افغانستان(۸ ثور۱۳۷۱) طی مراسمی با شکوهی در شبکه تعلیمی، تحصیلی و ادبی سبزمنش به حمایت نهاد فرهنگی و اجتماعی مردم روشن ضمیر میهن و هفته نامه عقاب در بغلان مرکزی تجلیل به عمل آمد. مجلس با تلاوت قرآنکریم آغاز شد و با سرود ترانه های دلانگیز دانش آموزان مکتب خصوصی سبزمنش همراهی میشد.
درین مجلس سخنرانان بالنوبه به ایراد سخن پرداخته و ۸ ثور را به مردم مسلمان و متدین افغانستان تبریک عرض نمودند و ترانه سرایان نیز گوش دل را به ترانه های شان به نوازش گرفتند.
بسم الله شریفی، موسس و رییس شبکه سبزمنش درکنار خوشامد گویی به مهمانان و اولیای دانش آموزان، ۸ ثور ۱۳۷۱ را نقطع عطف در تاریخ معاصر خوانده و بیان داشت که پاسداری از روزهای تاریخی، مذهبی و ملی جزء از وجایبات شهروندان یک کشور بوده و باید از روز های نسبتی به شکل شاندار تجلیل به عمل آید.
هشــت ثـــور 1371 مصادف است به اولین روز پیروزی مجاهدین که در آن آخرین سنگر پوشالی رژیم تحت الحمایه شوروی، سقوط کرد و بیرق سبز مجاهدین با شعار کلمه مقدس (لا اله الا الله محمد الرسول الله) بر فراز ارگ ریاست جمهوری و تمام نواحی شهر به اهتزاز در آمد. این پیروزی شکوهمند مجاهدین، باطل السحر کمونیزم در افغانستان گردید و یکبار دیگر حماسه پیروزی غازیان افغانستان بر قوای اشغالگر انگلیس را که 74 سال قبل از آن اتفاق افتاده بود تکرار نمود.
از هشت ثور 1371 تا کنون ۲۵ سال می گذرد و این پیروزی حاصل 14 سال جهاد مقدس و آزادی بخش افغانستانی ها علیه قشون متجاوز شوروی و برگ زرینی است در تاریخ معاصر افغانستان که حروف و واژه های آن با خون پاک بیش از دو میلیون شهید نگاشته است.
هر چند پس از حماسه هشت ثور که سند افتخار و حقانیت مجاهدین محسوب می شود وقایع تلخ و رویداد های غم انگیز زیادی در افغانستان اتفاق افتاد ولی این تلخ کامی ها و اتفاقات ناگوار هیچ کدام باعث نمی گردد که چهره تابناک و مشعشع آفتاب این روز تاریخی در کشور ما تیره و کمرنگ شود و گذشت زمان این شعله مقدس را خاموش نمی کند.
بی تجربه گی های مجاهدین در حکومتداری و برخوردهای مسلحانه از احزاب جهادی که پس از حادثه 8 ثور در افغانستان اتفاق افتاد، شکوه و عظمت کم نظیر این حماسه ملی را زیر سوال نمی برد.
بناءً دشمنان افغانستان و غلامان حلقه بگوش باید بدانند افغانستان کشور اشغال ناپذیر و افغانستانی ها ملتی آزاده و بیگانه ستیزند حماسه ای که در هشتم ثور اتفاق افتاد این گروه های متحجر باید بیاموزند افغان ها گوهر استقلال و شرف ملی خود را به پای هیچ بیگانه و متجاوزی نخواهند ریخت ملت غیور افغانستان از این روز پرافتخار همه ساله تجلیل نموده و هیچ کس نمی تواند از تجلیل آن انکار و یا مانع آن واقع شود. تجربه ثابت کرده است که هیچ قدرت مهاجم، برده و غلام نمی تواند افغانستان را برای مدت طولانی در اشغال خود نگه دارد چنانچه طلسم امپراطوری بریتانیای کبیر، در اعماق دره های افغانستان در هم شکست، قشون سرخ شوروی نیز در این سرزمین، متلاشی گردید.
zzz

Comments are closed.