وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

(یک جهان تلاش و…؛(سومین کتاب چاپ شده در مورد دکتر بسم الله شریفی

(یک جهان تلاش و...؛(سومین کتاب چاپ شده در مورد دکتر بسم الله شریفی

(یک جهان تلاش و...؛(سومین کتاب چاپ شده در مورد دکتر بسم الله شریفی

کتاب یک جهان جستجو (زندگی‌نامه، بررسی فعالیت‌ها و… دکتر بسم‌الله شریفی) تالیف رزیتا دغلاوی‌نژاد، از سوی نشریه‌ای نوآوران شریف چاپ و منتشر شد.

یک جهان جستجو و…(زندگی‌نامه، دیدگاه، بررسی فعالیت‌ها و اشعار دکتر بسم الله شریفی، مؤسس و دبیرکل بنیاد جهانی سخنان گستران سبزمنش)، تألیف رزیتا دغلاوی نژاد از سوی نشر پژوهشی‌ نوآوران شریف در چاپ تهران و منتشر شد.
به گزارش عقاب‌نیوز، این کتاب در 124 صفحه با قطع رقعی در موردها، فعالیت‌ها… و اشعار دکتر بسم‌الله شریفی از سوی بانو رزیتا دغلاوی‌نژاد تألیف شده و امروز راهی بازار کتاب شد. این کتاب، بوده است و در بخش سؤالات (مصاحبه) شامل 55 پاسخ آقای شریفی در زمینه‌های مختلف می‌باشد. عناوین کلی این کتاب: تألیفات (کتاب های چاپ و نشر شده آقای شریفی)، دیدگاه شخصیت ها و صاحبان، افتخارآفرینی ها (دریافت تندیس و نشان ها)، شعرهای سروده شده برای بسم الله شریفی، کتاب ها و رساله های نوشته شده در بسم الله شریفی، نظر حمایت مردم. و اقشار مختلف جامعه از(بسم الله شریفی)، دیدگاه و فعالیت سیاسی، علایق و خصوصیات، سبزمنش. نهادی که جهانی شد، عشق آقای شریفی به زیستگاه‌اش(بغلان)، نمونه‌های شعری آقای شریفی، منابع و مأخذ، رزومه(مشخصات) نویسنده کتاب و مقدمه به زبان-انگلیسیINTRODUCTION است.
نویسنده ی کتاب در مقدمه مینویسد:( مدتها بود، نام درخشان(بنیاد جهانی سبزمنش) گوشم را نوازش میداد و با چشمهایم تماشاگر فعالیت، سعی و تلاشهایش بودم. ساخته شده بود، باور داشتم، پشت این اندیشه عالی و تفکر بلند جهانی، شخصیت شخصیتی پرتوان، با انرژی، هدفمند، با اقتدار، ارزشگرا و با معرفتی قرار دارد. با ارزشِ جهانی و تأمین روابط با مؤسسات و مسئولین آن بودم، تا بیشتر در مورد فعالیت‌های سبزمنش بدانم و فعالیت‌هایم را با این نهاد جهانی و ارزشمند، وفق داده، با شریک سازی، همسویی و تبادل افکار بیشتر از این درخدمت فرهنگ، ادبیات، هنر و زبان فارسی قرارگیریم.
یکی از دوستان خوبم(الهام وحیدیان) زمینه معرفتم را با مؤسس و دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش ساخت و از طریق تماس تلفنی، خودم را برایش معرفی کردم و از کارهایش ستایش کردم.
از لابلای صحبت و صدایش که به زبان اصیل و شیرین فارسی حرف میزد، به تفکر والایش پی بردم و خواهان عضویت بنیاد جهانی سبزمنش شدم.
آری! سخن در مورد دکتر بسم الله شریفی(مؤسس و دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش) است؛ شخصیت چند بعدی که توانایی، توانایی و کار خارق العاده دارد، شعرهایش پر از معانی است و نوشته هایش، مملو از انگیزه، تحرک، عشق، محبت، تلاش و همگرایی.
درخواست عضویتم را تایید کرد و بعد از کمی شناخت، مطالب ارسالی مرا به عنوان(عضو فعال سبزمنش) در سایت سبزمنش جهانی منتشر کرد.

یکی از جالبی مساله اینجاست که دکتر شریفی از یک کشور در حال جنگ، در‌‌بدری، نا ملایمات و خشونت سر بلند می‌کند و نه تنها به فکر کشورش(افغانستان) هست، بلکه؛ با تلاش‌های همیشگی‌اش روز‌نه‌ی امید برای شهروندان سایر کشورهای حوزه زبان فارسی شده است و با گذشت هر روز افتخار جدید می آفریند و همگرایی را نه تنها در بعد فرهنگی، بل‌در حوزه مذهبی و دینی یک اصل می‌داند.
چاپ و نشر 21 عنوان کتاب، بنیانگذاری حدود 20 نهاد تعلیمی، تربیتی، فرهنگی، رسانه‌ای و ساختن یک چتر بزرگ جهانی، کار انسان.های عادی نیست، بلکه؛ نبوغ، اندیشه، تلاش، قربانی و زحمت فراوان می‌طلبد تا به این جایگاه و شهرت نیک رسید.
آقای شریفی تا رسیدن به اینجا، هزاران مشکلات، محرومیت و تهدید را سپری کرده است، یعنی می‌سزد او را بیشتر شناخت و از دیدگاه، اهداف و دورنمای ترسیم کرده‌اش برای زندگی، موارد تازه آموخت و او را در بسیاری از حوزه‌ها الگو قرار داد.

از آقای شریفی خواهان همکاری شدم و خواستم منابع را در اختیارم قرار دهد، بعد از دریافت منابع، اقدام به طرح سوالات کردم و مطالعه خاص که همه مملو از الهام و شورآفرینی است و تحرک افزا؛ خدا را سپاس که امروز نتیجه کارم را شما می خوانید.
این کتاب شامل دو بخش است، بخش اول آن پاسخ به 55 پرسش من است که شامل بخش های مختلف زندگی شخصی، خانوادگی و فعالیت‌های آقای دکتر شریفی می باشد.
در بخش دوم با استفاده از منابع، مطالب به شکل تفصیلی آورده شده و در اخیر با جا دادن 13 قطعه شعر آقای شریفی و ذکر منابع، کتاب را به اتمام رسانیده ام. امیدوارم این کار کوچک من مورد توجه هییت رهبری بنیاد جهانی سبزمنش و فرهیخته گان نخبه پرور، قرار گرفته و در امر ترویج فرهنگ شایسته سالاری و ارج‌گزاری به شخصیت‌ها، مؤثر واقع گردد).

کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های نوشته شده در مورد فعالیت‌های دکتر بسم‌الله شریفی از سوی شهروندانِ(مصر، افغانستان و ایران):

1- از کتاب «غزنه در آیینه شعر» تا شناسنامه و هویت‌های مؤلف آن (بسم‌الله شریفی)، مؤلف: دکتر اسماء أمین حسن فرحات، استاد دیپارتمنت زبان و ادبیات فارسی دانشکده مطالعات اسلامی دانشگاه الازهر کشور مصر. مترجم: دکتر سید ابراهیم حکمت (رییس و استاد دانشگاه تخصصی آریا)
2 – نگاه تحلیلی بر اشعار بسم الله شریفی، پایان نامه کارشناسی، تهیه کننده: نادیه نوری؛
3- چشمه‌ی مهر (زندگی‌نامه و بررسی اشعار بسم الله شریفی)، مولف: نادیه روشنگر انوری، نشر سارات و سبزمنش، 1401، تهران.
4- یک جهان تلاش و…(زندگی‌نامه، دیدگاه، بررسی فعالیت‌ها و اشعار دکتر بسم الله شریفی، مؤسس و دبیرکل بنیاد سخن جهانی گستران سبزمنش)، مولف: رزیتا دغلاوی نژاد، ناشر: نشر پژوهشی نوآوران شریف، 1402.
گزارش از: عبدالقاهر خیرخواه

Comments are closed.