وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

شیخ صلاح: مسجد الاقصی متعلق به مسلمانان است و مشمول مذاکره نمی شود

رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین اقدامات رژیم صهیونیستی در زمینه بازداشت و اعمال محدودیت علیه خود را یک اقدام دینی و سیاسی نژاد پرستانه توصیف کرد و گفت مسجد الاقصی متعلق به مسلمانان است و ممکن نیست که مشمول مذاکرات سازش شود.
شیخ صلاح در مصاحبه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین به تشریح فضای حاکم بر دوران بازداشت خود در زندان های رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت:( من وارد زندان رامون شدم و در طول این مدت، به اجبار در داخل سلول انفرادی زندگی می کردم» که «زندانی داخل زندان است).
شیخ صلاح خاطر نشان کرد که (اسیر )در زمان حبس در داخل سلول انفرادی احساس می کند که در زندانی چند لایه زندگی می کند؛ چرا که زندگی در سلول انفرادی به معنای قطع ارتباط با جهان است و ارتباط با اسرا نیز تنها از طریق گفتگو و در شب ها از طریق پنجره ها امکانپذیر است.
وی افزود:(در این دوره همچنین با بازرسی و تفتیش ها فشار بیشتری علیه اسرا اعمال می شود) و اسیر به هنگام خروج از اتاقک خود به محوطه زندان یا دیدار با اعضای خانواده، در معرض محدودیت ها و فشارهای مختلف قرار می گیرد. شیخ صلاح تاکید کرد که در کل اسیر در زمان حبس انفرادی به صورت 24 ساعته در محدودیت به سر می برد و این سوال را از خودش می پرسد که آیا می تواند برای وقت و زندگی اش که تنهایی مطلق کشنده او را از آن دور کرده است، برنامه ریزی کند. شیخ الاقصی خاطر نشان کرد که به لطف خداوند، من وقتم را میان عبادت، اقامه نماز، روزه داری، قرائت قرآن، ذکر گفتن، خواندن و نوشتن و شعر سرودن تنظیم کردم و از همین رو فکر می کردم که وقتم نسبت به برنامه های زندگی ام بسیار کم است. وی افزود:) من احساس می کردم که وفتم کم است و این مساله بسیار مهمی در زندگی یک اسیر است که بتواند چنین احساسی در زندگی خودش ایجاد کند). وی افزود:) خداوند به من توفیق داد که در داخل زندان از نزدیک با دنیای بازداشت شدگان سیاسی و به ویژه کسانی که در سلول های انفرادی به سر می برند، آشنا شوم و در جریان مشکلات تک تک آنها و همچنین صبر و سال های طولانی درد و رنجی که تحمل کرده اند، قرار گیرم). وی درباره ماهیت بازجویی های صورت گرفته از خودش در جریان تحقیقات هم اظهار داشت که طی 5 ماه اول اسارت، اوضاع به خوبی پیش می رفت، اما وقتی زمان آزادی فرا رسید، یک سری تحقیقاتی آغاز شد که آغاز آنها از بخش معروف به (لاهو 433) پلیس بود که من با دو اتهام مواجه شدم: نخست؛ عضویت در یک سازمان غیر قانونی و دومی؛ تحریک علیه رژیم صهیونیستی و صدها مقاله و فیلم درباره فعالیت های مختلفم به من نشان داده شد.
شیخ صلاح تصریح کرد که «آنها مدعی بودند که این اقدامات تحریک علیه رژیم صهیونیستی بوده است، اما واکنش من به تمامی بازجویان این بود که تمامی این تحقیقات باطل و نادرست و نوعی تعقیب دینی، سیاسی نژاد پرستانه است؛ چرا که من احساس می کنم که شما شخصیت خود مرا تحت محاکمه قرار نمی دهید، بلکه قرآن، سنت و اصول اسلامی و عربی و فلسطینی را مورد محاکمه قرار می دهید و این واقعیت محاکمه هایی است که شما بر روی من انجام می دهید.»
وی افزود که در آغاز فکر می کردم محدوده تحقیقات در حیطه همان موسسه (لاهو 433) پلیس محدود شود، اما 5 روز قبل از آزادی از زندان در معرض تحقیق طولانی سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی قرار گرفتم.
شیخ مسجد الاقصی درباره جزئیات این تحقیق طولانی مدت اعلام کرد که وی در ساعات بامداد از زندان رامون به مرکز نظامی سالم در نزدیکی شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری انتقال داده شده بود و در آنجا توسط سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی تحت بازجویی قرار گرفته بود.
وی افزود:) در آنجا درباره مسائل متعددی از جمله قدس و مسجد الاقصی از من سوال کردند و تلاش کردند که مرا وارد روندی که به خیال خودشان (مذاکره) بود، کنند، اما من تنها یک جمله را گفتم و آن اینکه مسجد الاقصی در محدوده مذاکرات نمی گنجد و من حاضر به مذاکره درباره هیچ بعدی از آن نیستم و تاکید می کنم که این مسجد تا قیام قیامت به طور کامل به مسلمانان تعلق خواهد داشت.
شیخ رائد صلاح درباره تهدیدات نظامیان رژیم صهیونیستی علیه خود پس از خروج از زندان نیز تاکید کرد که درست است و این واقعیت تلخی است که ما هیچ ترسی از آن نداریم.
وی افزود که بازجویان به وی نسبت به انجام هر گونه تحرکی پس از آزادی از زندان هشدار داده بودند و یکی از آنها گفته بود که «وقتی از زندان خارج می شوی، بدان که دست به هر اقدامی بزنی یا هر جمعیت و موسسه را؛ صرفنظر از نام آنها راه اندازی کنی، غیر قانونی و غیر مجاز است و ما اقدامات قانونی لازم را اتخاذ خواهیم کرد.»
شیخ صلاح تصریح کرد که وی در واکنش به آنها گفته است که «من برای این خواستار آزادی از زندان هستم که به جامعه خدمت کنم.» اما مامور بازجویی به وی پاسخ داده است که «تو فقط یک راه داری و آن اینکه وارد کنست شوی و از آنجا تغییراتی را که مد نظرت است، ایجاد کنی». رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال 1948 در پاسخ به این پیشنهاد مامور صهیونیستی اعلام کرده است که «تا وقتی زنده هستم، وارد کنست نخواهم شد و این اعتقاد و باور قلبی من است.»
شیخ مسجد الاقصی در پایان اعلام کرده است که حتی پس از آزادی اش هم پیام های تهدید از سوی (مراجع امنیتی) برای وی ارسال می شود و وی به همراه عده ای دیگر تحت کنترل و تعقیب قرار دارد.
این شخصیت برجسته فلسطینی خاطر نشان کرد که «با این وجود، اعلام می کنم که ما به خداوند متعال توکل کرده ایم.
-1418743643

Comments are closed.