وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

فراخوان علمای فلسطین برای قیام امت های عربی و اسلامی جهت دفاع از قدس و مسجد الاقصی

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان ـ شاخه فلسطین ـ از امت های عربی و اسلامی خواست تا برای دفاع از مسجد مبارک الاقصی و شهر قدس اشغالی در برابر تجاوزات اشغالگران صهیونیست دست به یک قیام گسترده بزنند.
به گزارش عقاب به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مروان ابوراس از این امت ها خواست تا در برابر تعرضات دشمن صهیونیستی به مسجد الاقصی و بیت المقدس و مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطین با دولت عبری و چشم پوشی از بیت المقدس واکنش نشان دهند.

وی این پرسش را مطرح کرد که علمای امت در قبال تجاوزات شهرک نشینان و نظامیان صهیونیستی به قدس و مسجد الاقصی دست به چه کاری زده اند؟
وی علمای امت را به خیزش برای رهبری امت به سمت یک انقلابی گسترده جهت دفاع از قدس فرا خواند و گفت که سکوت در برابر رخدادهای قدس و مسجد الاقصی تحت هیچ شرایطی جایز نیست، زیرا آنها جزء مقدسات اسلامی تمام امت به شمار می روند و فقط به مردم فلسطین تعلق ندارند.

ابوراس تصریح کرد: عملیات شهادت طلبانه قدس ادامه خواهد داشت و به کل سرزمین فلسطین کشیده خواهد شد، زیرا خشونت، خشونت به بار می آورد و خون ، خون به پا می کند.

این چهره دینی فلسطین یادآور شد: اوضاع فلسطین روز به روز متشنج تر می شود، زیرا دشمن صهیونیستی جزء زور زبان دیگری را نمی فهمد.
نماینده پارلمانی حماس از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا از دریچه وظیفه ملی و احساس مسئولیت در زمینه پاسداری از مسجد الاقصی نقش آفرینی کنند، زیرا قدس و مسجد الاقصی تنها به مردم فلسطین تعلق ندارند، بلکه به کل امت تعلق دارند.

Comments are closed.