وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

یکی از پیروان هنود به دین اسلام مشرف شد

گزارشات حاکی از آن است که یکی از پیروان اهل هنود در ولایت تخار به دین مقدس اسلام مشرف شده و اسلام را به حیث یگانه دین فلاح و رستگارى برگزیده است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ این برادر ما تاج اندر سنگ نام دارد و در شهر تالقان مرکز ولایت تخار درمحضر عام با خواندن کلمۀ شهادت، به دین اسلام مشرف گردید و یک عالم دین نامش را عبدالرحمن گذاشت.

بر اساس گزارش آژانس خبری پژواک، تاج اندر سنگ میگوید که کتاب های زیادی را مطالعه نموده و سرانجام دریافته است که دین اسلام، دین حقیقت، نجات و رستگارى است.

وى که از ده سال بدینسو در شهر تالقان زیست داشته و مصروف عرضه ادویه یونانى است، می گوید: “من پیرو مذهب سک بودم، طفل بودم و چیزى را نمى دانستم، آنچه پدرم میگفت همانطور میکردم، اما حالا بزرگ شده ام و اسلام را پذیرفته ام”.
تاج اندر سنگ علاوه کرد که نمى گوید که مذهب سک ها غلط است، اما وى دین اسلام را برگزیده و بدون این دین، دین بهترى نیست، هر که دین اسلام را محکم بگیرد، نماز بخواند و روزه بگیرد و سایر احکام اسلام را عملى کند، در دنیا و آخرت کامیاب مى باشد و خداوند همۀ کارش را آسان می کند.
وى که به عبدالرحمن مسمى گردیده، می گوید که از سابق در افغانستان بود و باش داشته و پدرش اصلا از شهر جلال آباد ولایت ننگرهار است و خودش در کابل بزرگ شده و بعداً به شهر تالقان آمده و با مردم آن اُنس گرفته و از آنها خوشش آمده است.

تاج اندر سنگ ۴۵ ساله که مجرد است و عروسى نکرده، گفت: “از خانواده ام خبرى ندارم، هیچ کس و کوى ندارم، شاید در جنگها کشته شده و یا به جایى رفته باشند”.

مولوی عظیم الله امام مسجد پل شهروان شهر تالقان جایى که تاج اندرسنگ به دین اسلام مشرف گردید، حین تلقین کلمه شهادت به وى گفت که دین اسلام دین پسندیده بوده که پس از 1400 سال هم مردم به این دین در مى آیند.

وى، پذیرفتن دین اسلام توسط تاج اندرسنگ را نشانۀ حقانیت و تقویت دین اسلام خوانده، افزود: “پس ازاین نام وی عبدالرحمن بوده و از جمله برادران ما میباشد”.

گفتنى است که حدود سه هزار تن از پیروان سک و اهل هنود در کشور، و از این جمله حدود 35 خانواده، در کابل زیست دارند.

 

 

 

 

Comments are closed.