وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

عدم رعایت حجاب اسلامی یک بیماری مهلک است!

بدون شک ریشه ی بسیاری ازانحرافات اخلاقی ودینی نسل جوان وحتی بزرگسالان درشرائط موجود از عدم رعایت احکام وقوانین اسلامی به خصوص حجاب اسلامی است.

عدم رعایت حجاب اسلامی در شرائط کنونی بیماری مهلکی گشته که دیر یا زود این جامعه ی اسلامی را در گودال فلاکت بار بد بختی ودوری از اسلام می کشاند.

تمایلات منحرفانه ی انسان درحالتی به اوج خود میرسد که خواهران ما ملبس به لباس اسلامی نباشند ویا لباسی را به تن داشته باشند که مغایر ارزش های یک جامعه ی اسلامی باشد.

ترویج رسوم وعنعنات بیگانگان توسط عمال شان (بعضی تلویزیون ها، رادیوها ونشرات چاپی وانترنیتی که درخدمت شان قراردارد) از یکطرف و ازسوی دیگرنا آگاهی نسل جوان اعم از دختر و پسراز آیین و احکام انسان ساز اسلام سبب شده است که افغانستان هم با آنکه خویش را یک کشور اسلامی قلمداد میکند آهسته آهسته به جانب بی حجابی، فساد، فحشاء و بی بندوباری سوق داده شود.

حقیقتأ امروز یکعده ازمردان و زنان هوس ران با استفاده از نام های دموکراسی،آزادی، حقوق بشر، جامعه ی مدنی و…میخواهند این حایل را از میان بردارند و خود را در خدمت کثیفترین مقاصد خویش قرار دهند.

مردان که فقط به نام مسلمان اند حرص میورزند تا زنانی را که ملبس به رسوم وعادات اروپائیان وغربیان اند مورد چشم چرانی وکامجوئی خود قرار دهند و با استفاده از انها این جامعه ی اسلامی را به انحرافات اخلاقی بکشانند. پس آنچنانیکه اصلاح سازی ازضروری ترین ومهمترین تعالیم دین است که بصورت فردی و جمعی تبین شده وگستره وقلمرو آن همه امور را در بر میگیرد، باید همه خواهران وبرادران مسلمان دست به دست هم دهیم تا باطرق مختلف بتوانیم به جوانان ونوجوانان شیفته ی فرهنگ دیگران تفهیم کنیم که این وضعیت موجوده ی شما را اسلام نمی پزیرد وحتی پیامبر اسلام(ص) فرموده است: زنانی که لباس پوشیده اند ولی برهنه اند بوی جنت به آنها حرام است. آیا واقعأ این لباس را که بعضی خواهران با استفاده ازدیدن سریال ها به عنوان مد روز

– همه روزه- به تن میکنند این همان لباسی نیست که پیامبر (ص) پوشنده ای آنرا برهنه خوانده است؟

بنابر این باید گفت بعضی از لباس های که خواهران مسلمان ما به تن میکنند بخاطر عفت آنها نبوده فقط از جهت تمایل به نسل جوانمرد ها میباشد. درحقیقت پوشیدن این نوع لباس ها مذموم بوده وصرف نمایانگر پیروی از رسوم غیر مسلمانان است وبس.

لازم است فامیل های محترم دستورات شریعت غرای محمدی(ص) را در زمینه رعایت حجاب اسلامی در نظر داشته باشند و برای دختران شان توصیه های مفید و ضروری را جهت تکمیل اصول اخلاقی شان که همانا رعایت حجاب و دستورات شرعی است انجام داده و سهم خویش را برای ساختار یک جامعه اسلامی که مملو از محبت خانوداگی است ایفا نمایند. هر خانواده محترم تکلیف شرعی دارد تا به فرزندانشان اساسات اسلام و خواست های یک جامعه و کشور اسلامی را بیاموزاند واگر خدا نا خواسته خانواده ها در این زمینه وجایب خویش را بفراموشی بسپارند و یا سهل انگارانه از کنار یک قضیه ی جامعه ساز و حیثیت محور بگذرند باید بدانند که بدون تردید تحت وعید دستورات شریعت اسلامی قرار میگیرند.

شاعر در شعر زیر چادر و حجاب زن را تاج سلطانی خوانده میفرماید:

چادر زن تاج سلطانی بود 

حافظش از شر شیطانی بود

 

چادر زن برهوس غالب شود

عزت زن را زحق طالب شود

 

چادر زن کیمیای غیرت است

چون نشان غیرت ملیت است

 

از برون شرح درونی می‌دهد

خشم دشمن را فزونی می‌دهد

 

صرفه دارد بهر زن در اقتصاد

صرفه‌اش باشد عیان از صد جهات

 

 بر سر زن هست مانند سپر

حافظ زن هست هنگام خطر

 

غنچه‌ای تا هست پنهان در حجاب

می‌کند از او خزان هم اجتناب

 

تا نقابش باز از سر می‌شود

با نسیمی زود پرپر می‌شود

 

حفظ چادر بهر زنها جوشن است

تیرجانسوزی به چشم دشمن است

 

حفظ چادر مایه وارستگی است

 جسم زن را حافظ برجستگی است

 

زن بود گل، چادرش خار بدان

حافظش باشد زچشم این و آن

 

حفظ استقلال زن در چادر است

کوکب اقبال زن در چادر است

 

خصم پندارد که با فرهنگ خویش

می‌کند تحمیل بر زن ننگ خویش

 

غافل از آنکه زنان ما گل اند

بر مقام حفظ عصمت سنبل اند…

مبرهن است که یکی از حربه های کاری دشمنان اسلام بدحجابی است، آنها میخواهند امیال و اهداف شان را با ترویج بی حجابی یا بد حجابی در یک جامعه ی اسلامی پیاده نمایند و عزت و حیثیت یک کشور اسلامی را که بخاطر عزت و ناموسش بیشتر از دوملیون شهید و معلول داده است را از بین ببرند.

بسم الله شریفی

Comments are closed.