وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

نقش خواهران مسلمان در هویت بخشی یک جامعه اسلامی و مراقبتهاى لازم برای دختران جوان

به همگان معلوم است که در سازندگی وهویت بخشی یک جامعه اسلامی، مرد و زن مطابق دستورات شریعت انسان ساز اسلام؛ از حقوق اسلامی و شهروندی برخوردار بوده و مکلفیت هایی را درقبال قضایای مختلف حیات انسانی دارا میباشد که در بعضی حوزه ها توجه و دقت خواهران مسلمان در سازندگی و برجستگی هویت بخشی اسلامی، حیثیت خانوادگی و سلامت اجتماع مان به مراتب درخشنده تر و موثر تر است.

از دستورات دین مقدس اسلام هیچ چیزی پوشیده نمانده و شریعت اسلامی خطوط منظمی را برای زندگی کردن با عزت و سرفرازانه ی مسلمانان ترسیم نموده است که هر که از آن پیروی کند و آن را در زنگی فردی و اجتماعی خویش تطبیق نماید بدون تردید از راه یافتگان حقیقت است.

اسلام بمثابه یک دین معتدل ومیانه به تناسب سایر ادیان و یک تعداد روش های ناپسند دین زدایان، در همه ابعاد دارای دساتیر و رهنمود هایی است که مسلمانان مکلف به انجام آن میباشند و این انجام تکلیف قاعدتا سبب آرامش روحی و اجتماعی شده و به عزت انسان های با سعادت می افزاید.

یکی از اقشار که سبب عزت بخشی به جامعه اسلامی، خانواده و اجتماع مسلمانان میگردد خواهران مسلمان ما است که هم در جهت سازندگی مثبت جوامع اسلامی نقش برازنده و غیر قابل انکار دارند و هم(خدا نخواسته)در هویت زدایی دینی و خانوداگی خیلی موثر اند و دشمنان اسلام از انها خوبتر میتواند در جهت پاسداری منافع شان بهره برداری نمایند.

بنابر این لازم است تا خواهران ما نکات ذیل را جداً بخاطر اجر معنوی و ارزش مندی یک جامعه اسلامی در نظر داشته باشند و برای ترویج ایده های اسلامی بیشتر ازدیگران کمر همت بندند و نگذارند دشمنان دین اسلام بیشتر از پیش بعضی از خواهران ما را که از دین و ارزش های دینی کمتر آگاهی دارند را از چنگال اسلام ستیزان که به بهانه های مختلف میخواهند شیرازه یک جامعه و خانواده اسلامی را برهم زنند نجات دهند.

1- دختر جوان باید خود را از محيطها و موقعيتهاى تحريك آميز دور نگه دارد و از گوش دادن به موزيكهاى محرك و ديدن فيلمهاى فاسد اجتناب ورزد.

-2 از پوشيدن لباسهاى تنگ و چسبنده، حتى در مقابل برادر و خويشان محرم خود هم، خوددارى كند، و داشتن مبایل و استفاده نا مطلوب از شبکه های اجتماعی(بدون ضرورت موجه) نیز نزد دختران زهر قاتل است که لذتش را حتما میچشند.

3- پوشیدن حجاب اسلامی در دین ما یک اصل بوده، و رعایت کنندگان شان را سعادت دارین بشارت داده شده است.

-4 تخيلات و تفكرهاى خود را كنترل كند و بداند هر چه كه به ذهن و انديشه اش مى گذرد، خداوند(ج) بر آن آگاه است و او در اين زمينه مسؤوليت دارد و بايد تنها به آنچه كه عقل و قوانين شرعى تاييد مى كنند و مجاز مى دانند، بينديشد تا رستگار شود.
تخيل و تصور درباره مسائل جنسى و شهوت انگيز منجر به تحريكهاى مداوم گرديده و نيروى حيات را از بين برده و انسان را از مسائل حقيقى و واقعى زندگى باز مى دارد.

-5 بيكاري منشاء تمام انحرافها و فسادهاست؛ دختر جوان بايد با ياد گرفتن آشپزى و غیره مسایل ضروری خانوادگی زمينه موفقيت اينده خود را فراهم سازد.

-6 در جلسه هاى فرهنگى و مذهبى شركت نمايد و سؤالات و پرسشهايى كه برايش پيش مى آيد مطرح كرده و پاسخ آنها را بيابد.
-7 توجه داشته باشد كه در ايام عادت ماهانه از ورزشهاى سخت و سنگين و كارهاى دشوار خوددارى نمايد و از آب سرد و شنا در آن بپرهيزد.
همچنين از عدم تعادل و بى قواره شدن بدن ناراحت نباشد، زيرا كه پس از دوران بلوغ وضعش به تدريج عادى و متناسب خواهد شد.
-8 با دوستان مؤمن و خوب رفت و آمد و مجالست داشته باشد؛ حتى المقدور سعى كند نمازها را در اول وقت به جا آورد.

اگر دوستدار سعادت آينده خود است بايد مطلقا از همنشينى و رفت و آمد با دوستان بى بندوبار و منحرف (ولو از نزديكان و خويشاوندان) دورى گزيند.

-9 قبل از خوابيدن حتما وضو بگيرد و در هنگامى كه به بستر مى رود سوره هاى (معوذتين ) و آية الكرسى را با توجه و حضور قلب بخواند و با ذكر خدا(ج) به خواب برود.

-10 حتى المقدور هفته اى يك بار روزه بگيرد. اين عمل در تقرب او به خدا و افزايش ايمان، بسيار مفيد بوده و در تقويت اراده اش نقش بسزايى دارد.

-11پرخورى و تغذيه مداوم از مواد مقوى و گرم و محرك، علاوه بر اختلالهاى جسمى، هميشه مقدارى انرژى و نيروى مازاد بر احتياج، توليد خواهد كرد كه اين نيروى اضافى، محرك ميل جنسى است.

افراط در پرخورى موجب حماقت و بروز خوى حيوانى در انسان است؛ لذا در تعاليم اسلامى توصيه شده است كه مستحب است سير نشده از سر سفره برخيزيم و از پرخورى كه مكروه بوده و از طرفى حرص و طمع به غذا كه مذموم شمرده شده دورى جوييم. رعايت اعتدال در غذا نيز لازم است، همچنين در هنگام عادت ماهانه از غذاهايى كه اصطلاحا سرد است، بايد خوددارى شود.
-12 دختر جوان بايد حريم محرم و نامحرم را حفظ بنمايد و از توقف در محل خلوت با فرد نامحرم جدا دورى گزيند، زيرا شيطان و نفس اماره قوى است؛ اگر شخص ثالثى نباشد، وسوسه هاى شيطانى بر عقل انسان، غلبه كرده و زمينه انحراف و گناه براى هر دو طرف، فراهم خواهد شد.
-13 از شوخى و خنده با نامحرمان خوددارى كرده و در صحبت كردن با آنان مراعات جدى بودن كلام را بنمايد و حالت و صدا را طورى نازك و ظريف نكند كه موجب انحراف پسران جوان شود، چنانكه در قرآن كريم مى فرمايد: در گفتارتان نرمى نشان ندهيد تا دلهاى بيمار بر شما طمع نورزند و سخن را درست ادا كنيد.
-14 جوان بايد تمايلات و افكار خود را از توجه به روابط نامشروع به روابط صحيح و مشروع و به سوى ازدواج و زندگى آینده معطوف سازد و بداند كه دير يا زود اين ايام سپرى خواهد شد و او در آينده اى نه چندان دور بايد به انتخاب همسرى پاك بپردازد و در خود، آمادگيها و شايستگيهاى لازم را براى چنين زندگى سعادتمندانه كه بيش از هر چيز، نياز به سلامتى جسمى و روانى دارد، فراهم سازد.
همواره و در هر حال با ذكر و ياد خدا انس و الفت داشته باشد، زيرا در قرآن آمده است: آگاه باشيد كه تنها با ياد خدا قلبها آرامش مى يابد؛ همچنين هر كس از ياد خدا فاصله گيرد، زندگانى بر او سخت و دشوار خواهد گشت .
دختران جوان بايد قدر جوانى و پاكى خود را بدانند؛ در حفظ و نگهدارى آن، نهايت مراقبت را بنمايند و از معرض هر گونه تحريكها و وسوسه هاى شهوانى خود را دور كنند و به هيچ وجه حاضر نشوند در محيطهاى آلوده و با افراد منحرف و بى بندوبار مجالست و ارتباط داشته باشند. البته در اين راه گاهى ممكن است خللى در تصميم آنان پديد آيد، ولى بايد استقامت، پشتكار را از دست ندهند و با ايمانى كامل به يارى خدا(ج) اميد داشته باشند تا در حفظ اين پاكى موفق بمانند و عفت و نجابت خود را حفظ كنند.

امیدوارم خواهران مسلمان ما با درک رسالت ایمانی و اجتماعی شان از مود و فیشن پرستی خودداری نموده و با بسیج نمودن همقطاران هدفمند و مبارز خویش از هر نقطه نظر جلو تهاجمات سازمان یافته فرهنگی را که سوگمندانه در جوامع اسلامی به ویژه در کشورمان(افغانستان) در حالت اجرا قرار دارد را بگیرند.

 

در کلاس حفظ تقوا و شرف

دختران دٌراند و چادر چون صدف

بهترین سرمایه زن چادر است

زانکه زن را زینت زن، چادر است

 

حفظ چادر، حفظ دین و مذهب است

شیوه زهرا و درس زینب است

 

حفظ چادر نص قرآن مجید

قفل جنت را بود تنها کلید

 

حفظ چادر سد فحشا می شود

روسفیدی نزد زهرا می شود

بسم الله شریفی

Comments are closed.