وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

مردم شیفته شنیدن پیام های بیطر فانه، صادقانه و شتابناک اند!

 

در سال 1387 جهت ارزیابی بر خی امور به ولایت بغلان رفتم، در بغلان نشریه دولتی و رادیو تلویزیون ملی فعالیت نشراتی داشتند.
در پهلوی این رسانه ها یگانه رسانه خصوصی و نوشتاری که اراده اطلاع رسا نی را به مردم عملاً داشت نشریه (عقاب) بود. این رسانه با همه محدودیت و معذوریتهای که داشت در بغلان صاحب مخاطبان و محتوای نشراتی ویژه بود.
در پالیسی نشراتی این رسانه جوان و جسور بیشتر به نشر رویداد های مبادرت میکرد که یا رسانه های دولت بضاعت چاپ آنرا نداشتند و یا هم به دلیل حضور جو محافظه کارانه نمی خواستند برای اراکین امور اضطراب ایجاد کنند.
اما (عقاب) بر خلاف پالیسی محافظه کارانه ی رسانها، رویدادهای نا گفته را شکار و به خور مخاطبان خویش میداد، بصورت نمونه وضعیت امنیتی در شهر کهنه بغلان با دشواریهای قابل توجه رو در رو بود، اما این رویداد باهمه اهمیت خبری و در بر گیر که برای مردم بغلان داشت منحیث رویداد چا ق گاهی شکار نمی شد، اما عقاب در پهلوی پرداخت به این رویداد مهم، سایر رویداد های را که ارزش خبری و تحلیلی داشتند، شکار و برای مخاطبان ارائیه میکرد.
هر چند عقاب در سایز خورد(ایفور) به حله چاپ آراسته می شد، اما به انگیزه داشتن محتوای در بر گیر با منافع مخاطبانش رسانه مردم بود.
اکنون بعد از گذشت هفت سال هفته نامه عقاب با قطع و صحا فت متفاوت از گذشته( 29 بر پنجاه) به حله چاپ آراسته میشود،از نگاه کمیت و کیفیت متفاوت شده و این تفاوت در شکل و محتوا به این معناست که این رسانه جسور و جدی میخواهد در میان رسانه های نوشتاری به انجام ما موریت راستین خویش که دادن اطلاعات بر مبنای روحیه دقت، سرعت و صداقت است راه خود را به صورت جدی پیگیر ی کند.
هر چند مسیر را که عقاب در پیشرو دارد، هر گامش با تهدید، تخویف و ترس توام است ولی از فحوای پالیسی نشراتی آن هویدا ست بر مبنای عرف و فرهنگ رسانه ای این جوان برومند و جسور در تقلای شکستن محا فظه کاری، پنهان کا ری و گزینش راه استواری به نام عینیت، صدا قت و بیطرفی در راستای اطلاع رسانی است.
امید وارم این رسانه راستگو و راست نگر با گزینش همان اصول طلایی روز نامه نگاری که دادن پیام بر مبنای پالیسی بیطرفی، توازن و راست گفتن است در فضای رسا نه ها همیشه در تلالو باشد.

فیض الله محتاج- روزنامه نگار و رییس انتشارات کتب بیهقی:

Comments are closed.