وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

ورزش فشار های عصبی، افسردگی و اضطراب را کاهش میدهد!

زلگی رحمتی در سال 1356 در یک خانواده ورزشکار و روشن فکر چشم به جهان گشوده وی فارغ التحصیل صنف دوازده میباشد و نظر به مشکلات نتوانست تحصیلات عالی خوش را ادامه بدهد و نیز قهرمان 90 کیلو گرام در رشته ورزشی پهلوانی زورخانه­ی میباشد.
خبرنگار ورزشی ما جهت معرفی بیشتر این ورزشکار مصاحبه­ی را ترتیب داده است که تقدیم علاقمندان عزیز می نماید.
آقای رحمتی در باره زندگی ورزشی خود چنین گفت:
در سال 1367 ورزش تکواندو را آغاز کردم و کمربند سیاه دانه یک را در این رشته بدست آوردم چون پدرم یک پهلوان بود برایم ورزش پهلوانی را پیشنهاد کرد و من سخن پدر بزرگوارم را قبول کردم. ورزش ‍‍پهلوانی تحت نظر حبیب شاه آغاز نموده بودم.
ورزش پهلونی را از سال 1374 تا فعل حال ادامه میدهم, در سال 2012 رشته زورخانه­ی را نیز تحت نظر استاد اقبال احمد منوچهر آغاز کردم و در سال 2015 عضویت تیم ملی را در وزن 90کیلو گرام بدست آوردم.
در سال 2016 در رشته ورزشی زورخانه ای مسابقات المپیک جهانی بود که در کشور اندونیزیا برگزار شده بود و در این مسابقات دو حریف خود را که از کشور های ازبکستان و روسیه بودند شکست داده و مدال برونز را بدست و نیز نائب قهرمان این دوره مسابقات شناخته شدم.
آقای رحمتی در باره موفقیت که در ورزش داشت چنین اشاره نمود:
پدرم همیشه من را در مسابقات داخلی تشویق میکرد که 9 برادر هستیم و تمام برادرانم ورزشکار میباشند تشویق و محبت پدرم و از تمرینات خوب شبانه روز که برخوردار بودم من را وادار ساخت تا انگیزه من بیشتر شده تا بتوانم افتخارات خوبی را کست نمایم.
آقای رحمتی در باری خصوصیات یک پهلوان چنین افزود:
احترام به دیگران, بازی جوانمردانه و احساس مسولیت های اجتماعی خصوصیات یک ورزشکار قهرمان میباشد. هر ورزشکار یا قهرمان و رئیس های فدراسیون های ورزشی باید آگاه باشند که تمام تلاش ها و کوشش در ورزش اهداف اجتماعی و فرهنگی را دنبال میکند. و دلیل تمام این تلاش ها توصیع اخلاقی میباشد.
آقای رحمتی در باره نقش ورزش در جامعه خاطر نشان ساخت:
ورزش سبب گسترش هویت جمعی و افزایش همبستگی اجتماعی در یک جامعه میباشد و ورزش سبب سطح سلامتی جامعه میباشد. همچنان خانواده هایکه ورزش را در اوقات فراغت برای فرزندان خود قرار میدهد باعث میشود تا شخصیت آن ها در مسیر سلامتی هدایت شود ‍‍‍پس گفته میتوانیم که ورزش در سلامتی جسم و روح افراد جامعه نقش کلیدی دارد.
وی در باره فواید ورزش نیز اشاره نمود:
ورزش فشار های عصبی, افسردگی و اضطراب را کاهش میدهد. ورزش اعصاب انسان را تسکین داده و آسوده گی خیالش را افزایش میدهد. ورزش کردن مفصل ها, استخوان ها و ماهیچه های بدن شما را سالم نگه خواهد داشت.
و پیام من برای جوانان کشور اینست: جوانان عزیز آنچه سرنوشت ما را تعین میکند شرایط زندگی نیست بلکه تصمیم های ما است, در درون هر یکی از ما منبع نیروی عظیمی نهاده شده است که میتواند ما را به قلعه ها و آرزوی های بزرگ برساند. ننگیالی عثمانی
20180101_102008

Comments are closed.