وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

پروفسور امین در موزه نقاشان پشت شیشه

پروفسور امین در موزه نقاشان پشت شیشه

به گزارش عقاب‌نیوز، پروفسور حسن امین، فیلسوف، حقوقدان و ایرانشناس جهانی نام، روز جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲، در موزه نقاشی پشت شیشه در تهران حضور یافت. هنر نقاشی پشت شیشه از جذاب ترین و دشوارترین شیوه های نقاشی است که در روزگار صفویه از اروپا، هند و چین به ایران و کشورهای مجاور وارد شد و مخصوصا در معماری داخلی و تزیینات ساختمانی تا اواخر قاجاریه رونق داشت.این هنر مهجور اکنون، با تأسیس موزه ویژه خودش، سعی در جلب هنرمندان تازه نفس دارد.
در جلسه عمومی تعدادی از هنرمندان و علاقه‌مندان نقاشی پشت شیشه که روز ۲۴ آذر به گردانندگی استاد سعید رضاخان برگزار شد، پروفسور امین در موضوع هنر در شاهنامه امین سخنرانی کرد.
پروفسور امین نخست، مصرع معروف فردوسی «هنر برتر از گوهر آمد پدید» را به طور مشروح تفسیر و تبیین کرد. وی سپس، بخش هنر شاهنامه امین هفت جلدی سروده خود را نیز که متمم و مکمل شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است، برای حاضران معرفی کرد.
تعدادی از شرکت کنندگان این جلسه عبارت بودند از: دکتر شیرین میرزاعابدین،، خانم گلبرگ برزین (دختر مرحوم مهیندخت عظیما، نقاش مدرنیست معروف)، مائده خانچی، علی سلمانی نژاد، میثم پناهی، استاد بهزاد نقاش، استاد زینب محرابی، سرکار خانم زهرا مهرآبادی، استاد خدابنده‌لو، مونا فتوحی، آیه فژوایی، فرزانه فروتنی، فهیمه فروتنی،عاطفه باقری، سنا سلمانی نژاد
در پایان جلسه، بانی جلسه استاد سعید رضاخان ، از حضور پروفسور امین (فیلسوف برجسته معاصر و استاد دانشگاه های انگلستان، چین و هند)، استاد منوچهر لطفی (رییس انجمن مجموعه‌داران) و دیگر شرکت کنندگان فرهیخته در این مراسم تشکر و قدردانی کرد.
موزه نقاشی پشت شیشه در خیابان قائدی ( خیابان هدایت سابق)، منشعب از خیابان سعدی، به طور تخصصی تابلوهای نقاشی پشت شیشه را نگهداری می کند و نمونه های برتر آن را به طور دایمی به نمایش می‌گذارد.

Comments are closed.