وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

از همین حالا احساس مسئولیت کنیم!/ استاد ضیاءالحق حافظی

16508401_117637322088201_8019763373076098120_n
هوشدار، بیندیش مسئولیتت را در برابر خدا و مردم در نظر گیر چون هرچه را میگزینی و برای آن عمل میکنی اگر آگاهانه و مسئولانه نباشد اگر انگیزه و محرکت تنها احساسات و عاطفه باشد اگر آنرا در ارتباط با علایق زبانی و گروهی و یا سمتی و مذهبی انتخاب کنی، یا اگر حلقاتیکه از بیرونی ها پول گرفته اند و تعهد سپرده اند که برایشان کار میکنند منافع سیاسی، اقتصادی و … انهارا تآ مین میکنند؛ من و شما را وقتی ساده لوحانه عمل کنیم بفریبند در انصورت تنها و یگانه چیزیرا که بدست می آوریم سیاه رویی، ذلت و رسوایی در برابر خدا و ملت است.
پس خواهر و برادر! غرورت را حفظ کن با مشت کوبنده و فولادین فکری و عقلی ات به فرق استعمار جهانخوار که دشمن قسم خورده این ملت است؛ شخصیت، هویت، فرهنگ و استقلالت رانشانه گرفته است؛ بکوب!
نوکران زبون و قلاده به گردن شان را هم مایوس کن چنان دشمن شناس و با بصیرت باش زرنگی و استغنائت را چنان به نمایش بگذار و حماسه آفرینی کن که میلیاردها دلار و پوند اجنبی نتواند جلب توجهت را بکند، رنگت را زرد و قامتت را خم گرداند.
استعمار در این چند دهه که گذشت یکی از درب های ورودی اش در کشور همین عصای پولی بوده از این به بعد؛ بستن این دروازه که زرد رنگی میآورد و لباس خفتباری و ذلت را به تن انسان میکند؛ وظیفه و تکلیف تو دختر و پسر با شهامت و قشر تحصیلکرده ونو اندیش و مسلمان کشوراست.

به عقیده و ایمانت بناز، خود باور باش چون خدا باوری لازمه اش خود باوری است. یکی از حیله های گذشته دشمن این بوده که چشمان ملت شریف مانرا به جیب خود بدوزد اعتماد به نفس و خودباوری از ملت را از ما برباید از همین جاست که با استفاده از یکعده کوردلان احمق نام ما را گدا مانده ‌اند. برعکس/ این ملت هم موهبتهای الهی مادی بسیار دارد و هم سرمایه و ارزش های فکری. اگر ما قرآن را با همان شیوه و روشی که در پیام رسانی و مسئولیت دهی دارد بیان کنیم، اگر افراد ملت بویژه قشر جوان ومحصل چه دختر وپسر را در دانشگاه ها و سایر کانونهای علمی آگاهی دهیم تا بدانند که قرآن جامعه شناسی دارد، فلسفه اجتماعی دارد، تفکر و اندیشه بسیار عالی و بلند جامعه سازی ونظام سازی دارد، سیاست های بسیار بلند عدالت محور اقتصادی وخدمات اجتماعی دارد، برنامه های بی نظیر جهانی سازی دارد برنامه های عمومی و خصوصی حقوقی دارد، در تمام میادین وعرصه های زندگی برنامه دارد، چشم اندازش رفاه و به زیستن بشریت است، افق دیدش لایتناهی است. همچنانکه برای انسان ابدیت قایل است متناسب با ان شعاع دایره دیدش لایتناهی است.
از همین جاست اگر من برای محصلین درسهای جامعه شناسی، سیاسی و اقتصادی را براه انداخته ام، اگر نظام مردم سالار اسلامی را در برابر نظام دموکراتیک عنوان کرده ام و اگر همین حالا احساس مسئولیت میکنم، با استفاده از فضای مجازی تمام اقشار جامعه بویژه نسل جوان ومحصل را دعوت میکنم که: با یک نو اندیشی اسلامی و بصیرتیکه شایسته هر مسلمان است در مقابل آنچه توطئه تبلیغاتی گفته شده اگر روی مرض باشد ( کوتاهی وقصور در فهم ) و یا غرض ( اسلام ستیزی و پخش سیاست‌های سیکیولرستی ) مگر حالا مطرح شده و پرسیده اند که:( نظام ریاستی میخواهید، و یا پارلمانی و یا فدرالی؟)
با یک تعقل و خرد ورزی، مجهز با سلاح فکری؛ با قوت بایستند و خدا نکند که خود را ناگزیر از انتخاب یکی از همان سه گزینه بینند، تصور کنند که در اسلام اصلا اندیشه و بینش نظام سازی وجود ندارد ومردم اجازه و صلاحیت اینرا ندارند در یک ساختار سیاسی اجتماعی سرنوشت خود را خود رقم زنند.
نه خیر موضوع بطور کامل بر عکس است در اسلام هیچ وجیبه و مسئولیتی بالاتر از این نیست. زن و مرد مسلمان جدی مکلف اند
تا مقدم بر هر مسئو لیت دیگر انجام این فریضه را از اولویتهائ کاری خود بدانند چون تمام مسئولیتهای دیگر در زیر چتر و پوشش این امر عملی میگردد.
درست است که نظام های دموکراتیک یعنی مردم سالار در مقایسه با نظام های استبدادی و شاهی های مطلقه دریک درجه پایین از حقوق شهروندی نام برده اند و آنرا عرض و طول تبلیغاتی داده اند اما در کجای از دنیا و کشورهای با این ادعا شما شاهد کمترین عدالت
استید عدالتی که درا سلام غایت، هدف و چشم انداز در میدان سیاست است.
حتی فلسفه و سنگ تهداب بعثت انبیا و نزول کتب بویژه قرآن هدف راه بردی “استراتیژیک” خود را استوار برهمین اصل اعلان میدارد.
آیه ه۲ سوره حدید در این آیه مسئولیت مردم ساختن نظام و سیاست گزاری و برنامه ریزی کاری در دولت با هدف استقرار عدالت در همه عرصه های زندگی و باز هم مسئولیت جدی دیگر مردم نظارت از نظام با هدف جلوگیری از انحراف و خیانت احتمالی دولت مردان و…است.
شاید سوال ایجاد شود که این همه حکومتها ی که در دنیای اسلام است و در افغانستان هم؛ چرا ما شاهد عدالت نی بلکه شاهد انواع
گوناگون ظلم کشتار و بی‌عدالتی استیم؟
جواب: بخاطریکه اینها نه مردمی اند و نی اسلامی وقتی همه میدانند بهتر نیست بجای تنها انتقاد، منسجم گردیم و برای تغیر
کار بداریم و اهل فیسبوکها تمام شان آنرا ابزار کاری خود قرار دهند.

Comments are closed.