وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

شهادت 34 فلسطینی در دومین ماه انتفاضه قدس / شمار شهدا به 108 نفر رسید

DataFiles_Cache_TempImgs_2015_2_News_1394_azar_67_300_0
مرکز مطالعات و اسناد “عبد الله حورانی” وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین گزارش ماهیانه خود درباره تجاوزات رژیم اشغالگر قدس علیه ملت فلسطین در دومین ماه از انتفاضه قدس؛ ماه نوامبر را منتشر کرد.

به گزارش عقاب به نل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در گزارش این مرکز آمده است که در جریان انتفاضه قدس و مبارزات ماه نوامبر فلسطینیان با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری، قدس و باریکه غزه 34 فلسطینی به شهادت رسیده اند که در میان آنها 8 کودک و 2 زن هم دیده می شوند و با شهادت آنها، شمار شهدای انتفاضه از آغاز تاکنون به 108 نفر رسیده است که اکثر آنها به شکل بی رحمانه و به بهانه های واهی هدف تیراندازی نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست قرار گرفته اند. رژیم صهیونیستی همچنین به توقیف پیکرهای 40 شهید انتفاضه قدس ادامه می دهد که این مساله نقض آشکار قوانین حقوق بشر و حقوق بشر بین المللی است.

آمار کلی شهدا و مجروحان

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که آمار شهدای انتفاضه از آغاز ماه اکتبر گذشته تاکنون به 108 نفر رسیده است که در میان آنها 24 کودک؛ از جمله یک طفل شیرخواره 8 ماهه و 5 زن هم دیده می شوند. علاوه بر این، نزدیک به 13.500 نفر دیگر هم مجروح شده اند که 4800 نفر از آنها در اثر اصابت گلوله های جنگی و مشقی و یا ضرب و شتم شدید زخمی گشته اند.

علاوه بر این، نظامیان صهیونیست در جریان ماه نوامبر گذشته نزدیک به 920 فلسطینی را بازداشت کرده اند که نیمی از آنها را کودکان زیر 18 سال تشکیل می دهند و بازداشت آنها نقض آشکار قوانین بین المللی و قعطنامه ها و منشور سازمان ملل متحد به شمار می رود. در همین راستا، ستاد رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که تعداد اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی به تقریبا 7 هزار نفر رسیده است که 500 نفر از آنها بدون محاکمه و تفهیم اتهام در بازداشت اداری به سر می برند. در میان این اسرا 430 کودک و 40 زن هم دیده می شوند.

مصادره اراضی و شهرک سازی

در بخش دیگری از گزارش مرکز عبد الله حورانی آمده است که رژیم اشغالگر قدس در راستای تجاوزات خود علیه ملت فلسطنین و طرح های شهرک سازی و یهودی سازی قدس و نیز مصادره اراضی فلسطینیان، با طرح احداث 5 هزار واحد مسکونی در قدس و کرانه باختری موافقت کرد. به موجب این طرح منطقه “معالی مخماس” احداث شده در اراضی شرق رام الله، رژیم صهیونیستی ضمن مشروعیت بخشی به دو منطقه صهیونیست نشین غیر قانونی، بیش از 2200 واحد مسکونی جدید هم در شهرک های “کوخاف هشاحر”، “یامونیم” و “معالی مخماش” احداث خواهد نمود.

شهرداری صهیونیستی قدس اشغالی همچنین با احداث محله صهیونیست نشین جدید در شهرک “گیلو” واقع در اراضی شهرهای بیت گالا و بیت لحم و قدس موافقت کرد که به موجب آن 891 واحد مسکونی برای صهیونیست ها احداث خواهد شد.

علاوه بر این، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس با احداث 436 واحد مسکونی در شهرک “رمات شلومو” واقع در اراضی شهرک شعفاط در بخش شرقی قدس موافقت کرد و قرار است 18 واحد مسکونی نیز در شهرک راموت در بخش شرقی قدس احداث شود.

منابع صهیونیستی همچنین از آغاز اجرای طرح احداث 300 واحد مسکونی جدید در جبل المکبر واقع در قدس اشغالی خبر دادند و هفته نامه “اورشلیم” اعلام کرد که دادگاه صهیونیستی با فروش قطعه زمینی در جبل المکبر موافقت کرده است که 300 واحد مسکونی در آن احداث خواهد شد.

در همین راستا، دفتر موسوم به “املاک دولتی” رژیم صهیونیستی آگهی مناقصه اجرای پروژه شهرک سازی جدید در منطقه باب الساهره در بخش قدیمی قدس را منتشر کرد که به موجب آن 21 واحد مسکونی به همراه یک کنیسه و یک مدرسه یهودی در این منطقه احداث خواهد شد. علاوه بر این، کمیته نقشه برداری و مکان یابی برای احداث واحدهای مسکونی در شهرداری صهیونیستی قدس با احداث 1400 واحد مسکونی جدید در اراضی روستای فلسطینی “لفته” در بخش غربی قدس که از سال 1948 متروکه شده است، موافقت کرد.

یهودی سازی قدس

دولت صهیونیستی همچنین به تشدید مجازات های خود علیه اهالی قدس؛ به ویژه در اطراف مسجد مبارک الاقصی و بخش قدیمی قدس ادامه می دهد و با قرار دادن موانع و بلوک های سیمانی جلوی تردد آزادانه آنها را می گیرد. همزمان با این اقدامات، دهها نفر از شهرک نشینان تندروی صهیونیست به ورود خود به مسجد مبارک الاقصی با حمایت عناصر پلیس صهیونیستی ادامه می دهند و در جریان ورود به این مسجد دست به اقدامات تنش زا و تحریک آمیز علیه نمازگزاران فلسطینی می زنند و این در حالی است که نظامیان صهیونیستی از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی برای اقامه نماز در آن جلوگیری می کنند.

مراجع صهیونیستی همچنین در راستای اعمال فشار علیه فلسطینیان ساکن قدس و مجبور کردن آنها به ترک این شهر در راستای طرح بزرگ یهودی سازی آن، مالیات های سنگینی بر مغازه های محله سلوان در جنوب مسجد الاقصی وضع کرده و اخطاریه های تخریب منازل و مغازه های فلسطینیان را در میان اهالی محله بستان و بئر ایوب در بخش قدیمی این محله توزیع کرده اند.
در مقابل، کمسیون مالی کنست صهیونیستی با افزایش 33 میلیون شیکلی (تقریبا 8 میلیون دلاری) بودجه امنیتی ویژه شهرک های صهیونیست نشین قدس اشغالی موافقت کرد تا بودجه امنیتی سال این شهرک ها در سال جاری به 83 میلیون شیکل (تقریبا 21 میلیون دلار) افزایش پیدا کند. کمسیون اقتصادی کنست نیز دو ماه پس از رکود فعالیت های اقتصادی در شهرک های صهیونیست نشین به خاطر انتفاضه قدس، با طرح حمایت از اقتصاد شهرک نشینان صهیونیست در قدس از طریق تخصیص بودجه ویژه 100 میلیون شیکلی (25 میلیون دلاری) موافقت نمود.

Comments are closed.