وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

مهاجرین در ۱۶۰ شهر آمریکا به قوانین مهاجرت این کشور اعتراض کردند مهاجرین در ۱۶۰ شهر آمریکا به قوانین مهاجرت این کشور اعتراض کردند

مهاجرین در ۱۶۰ شهر آمریکا با تظاهرات در خیابان ها خواستار اصلاح قوانین مهاجرتی و پایان دادن به محدودیت قانونی برای بیش از ۱۱ میلیون مهاجر فاقد ویزا در این کشور شدند.

به گزارش پیام آفتاب، هزاران نفر از مردم آمریکا روز گذشته (شنبه) با تظاهرات در خیابان‌های سراسر این کشور خواستار اصلاح قوانین مهاجرتی و پایان محدودیت قانونی برای بیش از 11 میلیون مهاجر فاقد ویزا و مدارک قانونی شدند.

بر اساس این خبر، حدود 3 هزار آمریکایی که بیشتر آنها آسیایی، اسپانیایی و عرب بودند، روز گذشته در نیویورک تظاهرات کردند. تظاهرات مشابه دیگری نیز در کالیفرنیا برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که در مجموع، معترضان به قوانین مهاجرتی در آمریکا، روز گذشته در 160 شهر تظاهرات و راهپیمایی کردند.

تظاهرات روز گذشته در شهرهای آمریکا با عنوان «عزت و احترام» و توسط ائتلاف مهاجرت نیویورک و سایر گروه‌های حامی قانونی شدن کارگران فاقد ویزا برگزار شد.

سازمان دهندگان این تظاهرات ابراز امیدواری کردند که 130 هزار معترض در این تظاهرات شرکت کنند تا کنگره آمریکا نیز قانونی جامع و فراگیر را اتخاذ کند تا بیش از 11 میلیون مهاجر غیرقانونی در این کشور، بتوانند تابعیت آمریکایی بگیرند.

برآورد مقامات مربوطه نشان می دهد که فقط در نیویورک، حدود 500 هزار کارگر فاقد ویزا زندگی می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشته است که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به دنبال راهی برای اعطای تابعیت آمریکایی به میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی در این کشور است اما تلاش وی با مخالفت جمهوریخواهان کنگره روبرو شده است.

 

Comments are closed.