وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

تلاش دانشمند مسلمان کانادایی برای معرفی یک کود طبیعی براساس آموزه های قرآن

دانشمندی مسلمان ازکانادا قصد دارد معجزه ای دیگر از قرآن کریم را نشان بشر دهد. معجزه ای که درآن یک کود ارگانیک و طبیعی جایگزین کودهای شیمیایی خطرناک می شود. دکتر مروان شعبان استاد مدعو دانشگاه کانادایی دوبی می گوید قصد ما از این کار آن است که این معجزه قرآنی که در آیه 145 سوره مبارکه صافات آمده، گسترش دهیم؛ ما از این طریق فهمیده ایم که کدو و درخت آن نقشی بسیار حیاتی در رشد انسان و سایر گیاهان دارد و حتی می تواند بعنوان نوعی کود طبیعی مورد استفاده قرار گرفته و کودهای بس خطرناک شیمیایی را از میان ببرد.30-06-2015-4-46-01_NEWS_pic
حالا ماجرای آیه 145 سوریه صافات چیست؟ حضرت یونس(ع) پس از بلعیده شدن توسط ماهی و زندگی در آنجا به مدت چند روز، به امر خداوند به ساحل افکنده شد. ولیکن به علت ضعف جسمانی که به علت بودن در شکم ماهی پیداکرده بود، به فرمان الهی درختی سایه افکن بر بالای سراو روییده تا وی از آن تناول کند و هستی تحلیل‌رفته‌اش را بازیابد. چنانچه در آیه 145سوره صافات می‌خوانیم :(باز یونس را از بطن ماهی به صحرای خشکی افکندیم درحالی‌که بیمار و ناتوان بود و در آن صحرا بر او درخت کدو رویاندیم.)
دکتر شعبان و همکارانش به خاصیت زندگی بخشی کدو پی برده اند و فهمیده اند که از آن می توان بعنوان کود بهره برد. آنها با استفاده از نانوفن آوری، فهمیده اند که کدو می تواند به خوبی جلوی نفوذ حشرات را بگیرد و بعنوان حشره کش و آفت کش طبیعی به کار رود.
پروژه کدو و جایگزینی آن به جای کود، درجولای و با همکاری دانشگاه کانادایی دوبی و دانشگاه پرلیس در مالزی کلید خواهد خورد.

Comments are closed.