وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

جلددوم(پیام بیداری) با خوانش پیامِ بنیاد جهانی سبزمنش، در بلخ رونمایی شد

پیام تبریکی هییت رهبری بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش به مناسبت نشر جلد دوم کتاب پیام بیداری(مجموعه مقالات استاد عبدالرؤوف توانا):

جلددوم(پیام بیداری) با خوانش پیام بنیاد جهانی سبزمنش، در بلخ رونمایی شد

پیام تبریکی هییت رهبری بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش و خبرگزاری عقاب به مناسبت نشر جلد دوم کتاب پیام بیداری(مجموعه مقالات استاد عبدالرؤوف توانا):

 ن وَٱلقَلَمِ وَمَا يَسطُرُونَ…الایه

 مبرهن است که چاپ، نشر و رونمایی کتاب یکی از بهترین لحظات در زندگی نویسنده بوده و مبیین درک والای صاحبِ اثر از دین، ارزشها، جامعه، فرهنگ، ناملایمات، تعصب، بدبختی، فقر، نفاق، ریا کاری و… میباشد.

بی­تردید آنان که در مسیر راهیابی به وادی نور و معرفت گام می نهند، با آفرینش آثار ماندگار مکتوب، بر چرخ نیلوفری فراز می آیند و با دانش و بینش خویش جامعه خود و بشریت را از ظلمات جهل به روشنای نور رهنمون می شوند، از رستگاران اند و مایه ی فخر…

 وقتی نویسنده­ای قلمش را در دست میگیرد و در اقیانوس واژه ها با توجه به ناهنجاری های محیطی و درونی گام میگذارد، در حقیقت رسالتش را درک نموده و عشقش را نسبت به اولین دستور الهی که(اقۡرَأۡ) است با قبول زحمات اعلام میدارد.

عشق به خواندن و نویسندگی در حقیقت عشق به دین و ارزشهاست، عشق به اجتماع و مردم است، عشق به بیداری و روشنایی است و در نهایت عشق به هویت، دانش و تمدن است که جناب استاد عبدالرؤف توانا با تدوین مقالاتش زیرعنوان (پیام بیداری) این عشق و توجه به ارزشها را به فریاد گرفته و رسالمتدانه ادای مسوولیت نموده است.

استاد عبدالرووف توانا در جلد دوم کتاب(پیام بیداری) که شامل مجموعه مقالات پیرامون موضوعات: اعتقادی، سیاسی و اجتماعی میشود و در 450 صفحه در قطع وزیری با صحافت زیبا منتشر شده است، به عنوان یک داعی الی الله و یک مسلمان روشنگر در وادی معرفت و اعتدال گام گذاشته و از سنگر حق پاسداری نموده است؛ سنگر که امروز بنابر دسایس فریبنده دشمنان اسلام، مظلوم واقع شده و گاهی از روی تعصب و خودبرتربینی افراد، جریان ها و کشورها به تحریف وادار میشود.

استاد توانا در این کتاب به مباحث خوب و عمیق توجه خویش را مبذول داشته و پیام بیداری را در بخش های مختلف حیات انسانی بازگو نموده است.

امروز ما بیشتر از همه به بیداری نیاز داریم، اگر یکبار دیگر شکار توطیه ها شویم و از گذشته ها نیاموخته، در گودال تحجر و عصبیت دینی – قومی فرو رویم، در حقیقت جفای بزرگی را در قبال دین، مردم، وحدت و ارزشهای پسندیده ی امت اسلامی به ویژه مردم مجاهد و قامت بلند افغانستان، انجام داده ایم.

 اینجانب به نمایندگی از هییت رهبری بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش، هفته نامه و خبرگزاری عقاب در حالیکه چاپ و نشر این کتاب ارزشمند را به برادر بزرگم (جناب استاد عبدالرووف توانا) و خانواده بزرگِ (کانون علمی- فرهنگی شهید استاد عبدالقادر توانا) تبریک میگویم، از بارگاه ایزدمنان(ج) برای امت مسلمه به ویژه برای مردم دردمند و عقب گذاشته افغانستان استدعای وحدت، بهروزی و سربلندی دارم.

همچنان هییت رهبری بنیاد جهانی سبزمنش به بهانه­ای(تلاقی بهار طبیعت با بهار قرآن) و چاپ کتاب ارزشمند(پیام بیداری) زحمات و تلاش های استاد عبدالرووف توانا را درراستای همگراهی فرهنگی، مذهبی و قومی با اهدای لوح سپاس می ستاید و برایش طول عمر توام با سعادت دارین تمنی دارد.

ارادتمند شما

بسم الله شریفی

مؤسس و دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش و خبرگزاری عقاب

 

به گزارش عقاب نیوز، به نقل از مرکز رسانه‌ای فجر، محفل رونمایی جلد دوم کتاب پیام بیداری، به همت مکتب نخبگان سجود و مرکز تعلیمی و تربیتی معارف القرآن سیرت ولایت بلخ روز دوشنبه ۷ حمل/ فروردین ۱۴۰۲ با اشتراک علمای دینی، فرهنگیان، استادان دانشگاه، بزرگان قومی، مسوولين ادارات دولتی و دانشجویان در صالون همایشهای این مکتب برگزار گردید.

در آغاز این همایش مهندس مهراب الدین جویا معاون کانون علمی فرهنگی استاد عبدالقادر توانا در رابطه به ابعاد و ویژگی‌های منحصر به فرد و مهم این اثر گران‌سنگ پرداخته بیان داشت: هیچ صدقه بالاتر از نشر و پخش مطالب دینی در قالب کتاب، رسانه و یا ایجاد مراکز علمی نیست.

آقای جویا چاپ کتاب پیام بیداری جلد دوم را اثر ماندگار و ارزشمند برای کشور دانسته بیان کرد که این کتاب برای همه در عصر و زمان پیام دارد.

سپس استاد صالح محمد خلیق رئیس پیشین اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ کتاب را به نقد و بررسی گرفته گفت: کتاب پیام بیداری یک کتاب جامع هست که در ابعاد مختلف اعتقادی، سیاسی و اجتماعی نکات ظریف و ارزنده دارد.

همچنین در همایش، مولوی عبدالحنان نماینده ریاست حج و اوقاف، سارنوال عبدالرحمن صمدی از شخصیت‌های جهادی، مولوی عبدالاحد موحد عالم دین، سید مسعود اقبالی استاد دانشگاه، استاد دکتور عصمت الله عطیش استاد دانشگاه، استاد نورمحمد ناج استاد دانشگاه، حافظ روح الله روحانی نماینده مدارس هفتاد گانه ولایت بلخ، استاد محمد ناصر امیری بزرگ قوم، استاد عبدالله حیدری استاد دانشگاه، استاد حکمیار استاد دانشگاه، مولوی نجیب الله لبیب عالم دین، استاد محمد نواب نایب مسئول انجمن قرا ولایت بلخ، مولوی محمد طاهر قانت عالم دین هر کدام پیرامون این اثر ارزشمند صحبت‌های مفصلی پیرامون ابعاد این اثر ارزشمند بیان داشتند.

در قسمت دوم این همایش استاد عبدالرووف توانا، نویسنده جلد دوم کتاب پیام بیداری پیرامون کتاب پیام بیداری و ارزش نخبگان در جامعه صحبت‌های مفصلی ایراد فرمودند.

این کتاب از سوی انتشارات احراری در زمستان سال پار در ۴۴۹ صفحه به قطع وزیری با شماره‌گان یک‌هزار نسخه چاپ شده است و در برگیرندۀ ۷۴ مقاله در  سه بخش اعتقادی، سیاسی و اجتماعی بوده و جلد یکم آن در سال ۱۴۰۰ هجری خورشیدی به چاپ رسیده بود.

 

 

Comments are closed.