وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی برای بررسی وضعیت مسجد الاقصی راهی قدس می شود

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که در پنجم ژانویه ماه جاری سفری رسمی را به قدس خواهد داشت و طی آن از مسجد الاقصی بازدید خواهد کرد.
به گزارش عقاب به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خبرگزاری آسیوشیتدپرس ضمن اعلام خبر سفر «ایاد امین مدنی» خاطرنشان ساخت که این سفر از اهمیت خاصی برخوردار است نه تنها به خاطر اینکه سازمان همکاری اسلامی یکی از بزرگ ترین سازمان های اسلامی در جهان می باشد و 57 کشور نیز در آن عضویت دارند ؛ بلکه دلیلش این است که این سفر توسط ایاد مدنی عربستانی انجام می گیرد که در ماه ژانویه سال گذشته انتخاب شده است.»
سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که ایاد مدنی در سفر خود به قدس، ابتدا با محمود عباس در رام الله دیدار خواهد کرد و سپس نمایشگاه «قدس در یادها» را افتتاح خواهد کرد. در این نمایشگاه که مرکز پژوهش های تاریخی، هنری و فرهنگی جهان اسلام موسوم به «ارسیکا» عهده دار برپایی آن می باشد، عکس هایی تاریخی از شهر قدس به نمایش در می آید.
به گفته منابع خبری، قرار است که دبیر سازمان همکاری اسلامی با رهبران فلسطینی جلساتی داشته باشد و با آنها درباره وضعیت موجود ـ بکله ویژه در سایه تحولات کنونی و مخالفت شورای امنیت با تصویب پیش نویس قطع نامه پایان اشغال فلسطین ـ به بحث و گفتگو بپردازد.
علاوه بر این، آقای مدنی در گفتگوی خود با مقامات فلسطینی به بحث درباره راه های همکاری میان سازمان و کشور فلسطین خواهد پرداخت تا به این ترتیب، سازمان متبوع وی بتواند حمایت های لازم را از فلسطینیان ـ در مسیر دست یابی به آزادی و عزت و ایجاد کشور فلسطینی به مرکزیت قدس شریف ـ به عمل آورد.
گفتنی است که دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی در اولین سفر خود به قدس شریف، روز دوشنبه آتی از مسجد الاقصی بازدید خواهد کرد.

Comments are closed.