وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

اتحادیه جهانی علمای اسلام خواستار قیام برای حمایت از مسجد الاقصی شد

اتحادیه جهانی علمای اسلام، اقدام رژیم صهیونیستی به بستن درهای مسجد مبارک الاقصی را به شدت محکوم کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این اتحادیه با صدور بیانیه ای بستن مسجد الاقصی را یک جنایت خطرناک خواند و این پرسش را مطرح کرد که امت اسلام که در قبال چنین رخدادی خطرناک و جنایتکارانه بی تفاوت مانده اند، کجایند؟
در این بیانیه می خوانیم: آنچه دیروز جمعه رخ داد (بسته شدن درهای مسجد الاقصی) از سال 1969 بی سابقه است، در سال یاد شده اشغالگران صهیونیست مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بستند و آنان مجبور به اقامه نماز در خیابان صلاح الدین ایوبی، باب العامود، باب الاسباط و وادی الجوز در قدس شدند.
در این بیانیه تاکید شده است: اگر وضعیت ناگوار و اسفبار کنونی امت اسلام نبود، هرگز صهیونیست ها جرات نمی کردند دست به چنین تجاوزی بزنند.
از سوی دیگر، محی الدین قره داغی دبیرکل این اتحادیه در همین بیانیه درباره پیامدهای خطرناک و ناگوار بسته شدن مسجد الاقصی هشدار داد و گفت: اقدام اسرائیل به بستن مسجد الاقصی به هر بهانه ای که صورت گرفته باشد، پذیرفتنی نیست و نمی توان در قبال آن سکوت کرد.
وی از تمامی از گروه های فعال در مسیر تحقق آزادی در جهان و نهادهای جامعه مدنی خواست تا به اینگونه اقدامات که حرمت خانه های خدا؛ به ویژه مسجد الاقصی را زیر سوال می برد، واکنش شدید نشان دهند و برای حراست از مسجد الاقصی دست به قیام بزنند. 
قره داغی تاکید کرد: بسته شدن مسجد الاقصی ایجاب می کند نسبت به بازگشایی آن تلاش فوری صورت بگیرد. 
-908677009

Comments are closed.