وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

دکتر بسم الله شریفی ملقب به سفیرِ همدلی و همگرایی فارسی زبانان جهان شد

دکتر بسم الله شریفی ملقب به سفیرِ همدلی و همگرایی فارسی زبانان جهان شد

دکتر بسم الله شریفی ملقب به سفیرِ همدلی و همگرایی فارسی زبانان جهان شد

به گزارش عقاب نیوز، دکتر بسم الله شریفی(شاعر، نویسنده، روزنامه‌نگار، مؤسس و دبیرکل بنیاد جهانی سبزمنش) به پاس تلاش‌های مؤثر فرهنگی، ارزشی و…، از سوی هیأت رهبری خبرگزاری سراسری اعتلای ایران ملقب به “سفیر همدلی و همگرایی فارسی زبانان جهان” شد.

در قاب لوح خبرگزاری سراسری اعتلای ایران آمده است:

بنام یزدان پاک

شهد و شکر زینت دنیاست پارسی!

لوح سفیر همدلی و همگرایی فارسی زبانان جهان

 

جناب آقای دکتر بسم‌ا…شریفی (شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار افغانستانی)!

دکتر بسم الله شریفی ملقب به سفیرِ همدلی و همگرایی فارسی زبانان جهان شد
دکتر بسم الله شریفی ملقب به سفیرِ همدلی و همگرایی فارسی زبانان جهان شد

هیأت رهبری خبرگزاری سراسری اعتلای ایران در کنار سپاس‌گزاری از تلاش‌های جناب‌عالی در راستای ترویج ارزش‌های مشترک فرهنگی میان فارسی زبانان جهان، تأسیس بنیاد جهانی سخن‌گستران سبزمنش، تألیف و نشر کتاب‌های: (”بیا که همدلی را باز خوانیم“، ”هوشنگ؛ ابتهاجِ که سایه شد“ و “غزل‌گستران سبزمنش“)؛ شما  را به عنوان (سفیر همدلی و همگرایی فارسی زبانان جهان) انتخاب نموده و این لقب شایسته را با پیش‌کش این لوح، برای شما مبارک باد می‌گويد.

با مهر

مهدی بیرانوند قائم مقام خبرگزاری سراسری اعتلای ایران

دکتر   قدرت ا… نجفی مدیر مسئول خبرگزاری سراسری  اعتلای ایران

 

گفتنی‌است آقای دکتر بسم الله شریفی به عنوان یک چهره‌ی مشهور در حوزه شعر، ادبیات، رسانه، سیاست، اجتماع و همگرایی، افتخار حضور در کنفرانس‌های بزرگ ملی و بین‌المللی را داشته و از مراجع مختلف حدود 100 تحسین‌نامه، نشان، تندیس ولوح‌سپاس دریافت نموده‌است.

او مؤلف 24 عنوان کتاب بوده، افتخار تأسیس 20 نهاد رسانه‌ای، فرهنگی، آموزشی و تربیتی را در کارنامه دارد.

از زندگی‌نامه و فعالیت‌های دکتر بسم الله شریفی، نویسنده‌های(مصری، افغانستانی و ایرانی) سه‌ جلد کتاب تدوین و منتشر نموده‌اند و در بیش‌تر از 100 کتاب، سایت، رسانه و خبرگزاری، نام و نشان ایشان ثبت و منتشر شده‌است.

بسم الله شریفی، به منظور همگرایی فارسی زبانان جهان و تقویت رابطه تفاهم و همدلی فارسی زبانان با گویشوران سایر زبان‌ها، در حوزه‌های فرهنگ، شعر، ادبیات و هنر، اواخر سال 1394 در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی خود؛ بنیاد جهانی سخن گستران سبزمنش را تأسیس نموده و این بنیاد جهانی مستقل فرهنگی تا کنون در 30 کشور حضور، فعالیت و اعضاء دارد.

آقای دکتر شریفی در مورد اهداف بنیاد جهانی سبزمنش می‌گويد:

پاسداری، شناسانیدن و گسترش زبان و ادبیات فارسی/ دری/ تاجیکی (هر سه یک زبان) به‌‌عنوان یکی از زبان‌های کلاسیک، علمی، معتبر، عرفانی، غنی و پُرکاربرد جهان، یکی از اهداف بنیاد جهانی سبزمنش بوده؛ انسجام روابط فرهنگی، ادبی، پژوهشی و هنری میان گویشوران، ادیبان، شاعران، پژوهشگران و هنرمندان پارسی زبان در سراسر جهان همچنان از اهداف اساسی بنیاد جهانی سبزمنش می‌باشد.

آقای شریفی می‌افزاید:

سایت سبزمنش= www.sabzmanesh.net در کنار سایر بخش‌های بنیاد جهانی سبزمنش، همچنان در خدمت فارسی زبان جهان قرار دارد و بر اساس روحیه‌ی همگرایی و تقویت رابطه تفاهم و همدلی فارسی زبانان با گویشوران سایر زبان‌ها، ما تلاش داریم، مطالبی را از سایر زبان‌ها نیز نشر نماییم.

شاهد این همگرایی ما نشر شعر به زبان پشتو، کردی، ازبیکی و همچنان خط سریلیک در سایت سبزمنش می‌باشد.

 

Comments are closed.