وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

مقام ارشد امریکایی: استراتژی جدید امریکا در افغانستان نیازمند سربازان بیشتر است

یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده امریکا گفته است که استراتژی جدید این کشور برای شکستن بن بست در وضعیت افغانستان نیازمند فرستادن سربازان بیشتر امریکایی است. قرار است رئیس جمهور امریکا به زودی در رابطه تصمیم بگیرد.
جنرال جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا روز پنج شنبه به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای کشورش گفت که برای موثرتر ساختن ماموریت مشورت‌دهی و آموزش‌دهی به نیروهای امنیتی افغانستان، نیاز به نیروهای بیشتر است. ووتل گفت که استراتژی جدید هنوز زیر کار است و جزئیاتی نداد که چه تعداد سرباز نیاز خواهد بود و چه زمانی این استراتژی نهایی می‌شود.
ماه گذشته جنرال جان نیکلسون فرمانده ارشد امریکایی در افغانستان گفته بود که برای شکستن بن بست کنونی در جنگ طولانی علیه طالبان به چند هزار سرباز اضافی بین‌المللی ضرورت است. او گفته بود که این پیشنهاد به زودی به ترامپ ارائه می‌شود. تا حالا ترامپ واضح نساخته است که آیا مایل به فرستادن سربازان بیشتر به افغانستان است یا تعداد کنونی ۸۴۰۰ سرباز را کافی می‌داند. حمله روز چهارشنبه بر شفاخانه ۴۰۰ بستر در شهر کابل یک بار دیگر وضعیت دشوار امنیتی افغانستان را برجسته کرد. در این حمله ۴۹ تن کشته و بیش از ۷۰ تن دیگر زخمی شدند.
19433618_303

Comments are closed.