وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

درختان سبز قربانی بی توجهی مسوولین بغلان

با آنکه بخش های ادارات سرسبزی در ولایت بغلان با گذشت چند سالی کار چشمگیر و قابل ستایشی انجام نداده بلکه نتوانسته اند سرسبزی و درختانی را که از گذشته ها میراث باقی مانده محافظت نماید.
در این اواخر دیده میشود که درختان سبز در ساحه باغ قهوه خانه و سایر نقاط و ولسوالی های بغلان از سوی افراد و اشخاص ناشناس قطع میگردد. باشنده گان ساحه قهوه خانه مدعی هستند که شبانگاه در بیخ درختان آب جریان داده میشود و بعداً به بهانه اینکه خود درختان سرنگون شده قطع و نابود میشوند. تصاویری را که رادیو چونغر ازین مناطق برداشته دیده میشود اشخاصی که خود را کارمندان دفتر انجلیک معرفی میکنند شاخه های بزرگ درختان سبز را قطع کرده و میگوید که انان این کار را بخاطر رفع مزاحمت در مسیر لین های برق انجام میدهند.
باشنده گان ساحه قهوه خانه قطع نمودن درختان را تهدید بزرگ به محیط زیست میدانند. اما مسوولان شهرداری پلخمری و محیط زیست در ولایت بغلان قطع این درختان را از سوی کارمندان شان رد کرده میگویند که انان در این مورد اگاهی ندارند .
قطع درختان سبز در بغلان مرکزی نیز مشکلات به بار آورده و یکتعداد از مقامات به خواست خودشان یک تعداد درختان را به بهانه خشک شدن قطع نموده و از ان در دفاتر شان و حتی خانه های شخصی شان استفاده مینمایند.

Comments are closed.