وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

خشونت ها در افغانستان باید فوری متوقف شود

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان در پی انفجارهای پیاپی در مراسم خاکسپاری سالم ایزدیار، در بیانیهای خواستار توقف عاجل چرخهی خشونت در افغانستان گردیده است.
در اعلامیهای که از سوی یوناما، شام روز شنبه، 13 جوزا، منتشر شد، حمله بر مراسم تشییع جنازه محکوم گردیده و دور از انسانیت خوانده شده است.
یوناما گفته حمله دیروز کار فرصت طلبانی هست که برای بی ثبات کردن افغانستان از وضعیتهای شکننده بهره میبرند. یوناما گفته این حمله در ادامه حملههای خشونتبار دیگر در ولایتهای خوست، کابل و دیگر ولایتهای کشور است و افرزوده که حالا وقت آن است که اقدامات هدفمند صورت گیرد تا خشونت بصورت فوری در سطح کشور پایان یابد.
یوناما گفته برای متوقف کردن که چرخ خشونتها، مردم افغانستان باید اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنند. در خبرنامه یوناما از تادامیچی یاماموتو فرستاده ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان نقل شده که او با رهبران سیاسی افغانستان صحبت کرده و اهمیت وحدت را روشن نموده و همه توافق کرده اند که برای متوقف کردن چرخهی خشونتها، کار مشترک لازم است.
دفتر نمایندگی ملل متحد از تمام طرفهای جنگ در افغانستان خواسته که خشونت را با خشونت پاسخ ندهند و برای دست یافتن به صلح باهم مذاکره کنند و گفته نمایندگی ملل متحد آماده همکاری در این زمینه است.
یوناما همچنین از جامعه جهانی خواسته که برای پایان دادن به چرخهی خشونتها در افغانستان کمک و همکاری و از ایجاد صلح دایمی، حمایت کنند. یوناما گفته کنفرانس پروسه کابل فرصت خوبی است که جامعه جهانی حمایت خود از صلح را نشان دهد و برای پایان دادن به خشونت در افغانستان تلاش کنند.
در انفجارهای روزهای اخیر در کابل، اکثر قربانیان افراد ملکی بودهاند. از روز چهارشنبه تاکنون دفتر نمایندگی ملل متحد سه تا اعلامیه صادر کرده و از مخالفان دولت خواسته که غیرنظامیان را هدف قرار ندهند و قوانین بشر دوستانه بینالمللی را زیر پا نگذارند.
UN Logo 000

Comments are closed.