وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

نمایشگاه سه روزه کتاب و آثار هنری از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت غزنی برگزار شد

نمایشگاه سه روزه کتاب و آثار هنری در ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت غزنی راه اندازی گردید.

بسم الله شریفی رییس اطلاعات و فرهنگ غزنی که در نخستین روز این نمایشگاه سخن می زد گفت: در این نمایشگاه سه روزه که در کتابخانه عامه البیرونی این ریاست به راه افتاده است؛ 120 جلد کتاب خطی قدیمی، 40 جلد کتاب که جدیداً بچاپ رسیده و15 اثر هنری خطاطی و نقاشی به نمایش گذاشته شده است.

رییس اطلاعات و فرهنگ غزنی، هدف از راه اندازی این نمایشگاه را ارج گذاری به جشنواره غزنه 2013 به عنوان مرکز ثقافت اسلامی می خواند و میگوید که ریاست اطلاعات و فرهنگ به منظور معرفی هرچه خوبتر وضعیت فرهنگی و تمدنی غزنی تلاش های مثمری را انجام داده و میکوشد مثل برنامه های منظم گذشته فعالیت های در خور ارزش دیگری را تا فرا رسیدن جشنواره نهایی 2013 انجام دهد.

شریفی از چاپ دو عنوان کتاب که از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ غزنی تحت عناوین(غزنه در آینه شعر و شعر جوان غزنه) که توسط خودش تهیه و تدوین شده است یاد آوری نموده و بیان میدارد که از تقررش تا اکنون30 برنامه فرهنگی و هنری را در سطح ولایت برگزار نموده است.

در همین حال؛ شماری از فرهنگیان، راه اندازی این نمایشگاه را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشویق جوانان به مطالعه مفید می خوانند.

عبدالعلی فکوری مدیرمسوول مجله غزنه 2013 می گوید که این نمایشگاه، مطابق موقعیت و ذهنیتی که برای برخی فرهنگیان خلق شده؛ تأثیرات ویژه خود را دارد و در این نمایشگاه، کتابهای تاریخی در مورد سلطنت غزنویان به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه ها در حقیقت پیوند دهنده نسل کنونی با گذشته های تاریخی که هزارسال قبل بوجود آمده بود می باشد.

او گفت که ما ضرورت داریم برای بازخوانی گذشته های تاریخی خود و پیوند با این گذشته ها، از طریق رسانه ها، ذهنیت عامه مردم را در رابطه با تاریخ گذشته آنها روشن کنیم.

به گفته وی؛ بهتر است تا این نمایشگاه ها در سطح ملی باشد تا مردم از تاریخ غزنی که بخشی از افتخارات عظمت تاریخی افغانستان بشمار می رود آشنایی پیدا کنند.

گفتنی است که چندی قبل؛ سمینار سه روزه غزنی شناسی نیز از سوی و زارت اطلاعات و فرهنگ و سازمان آیسیسکو به همکاری ریاست اطلاعات و فرهنگ و مقام ولایت در شهر غزنی برگزار گردید که در این سمینار، فرهنگیان و مسوولین محلی ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت، در مورد گذشته های تاریخی حکومت غزنویان به مردم معلومات ارایه کردند.

Comments are closed.