وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

امضای پیمان امنیتی، صدر درصد به ضرر ما تمام شد

شکیبا هاشمی عضو مجلس نمایندگان در برنامه )حاشیه خبر(گفت: ناامن ترین شهر افغانستان، بعد از هلمند و قندوز و بغلان پایتخت افغانستان کابل است. دیروز با وجود اینکه هشتم مارچ و روز جهانی زن بود
حملات مرگبار انتحاری و دهشت افکنانه همه روزه از شهروندان افغانستان قربانی می گیرد و روز گذشته هم حمله بر بیمارستان سردار محمد داوود خان بیش از چهل کشته و نزدیک به صد زخمی بر جای گذاشت که گروه داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفت. این درحالی است که تنش ها میان افغانستان و پاکستان هم به اوج خود رسیده است و افغانستان از پاکستان به سازمان ملل شکایت کرده است. اما هراس افکنان چگونه خود را به شفاخانه که امنیت بالایی دارد رسانده اند؟
شکیبا هاشمی عضو مجلس نمایندگان در برنامه )حاشیه خبر( گفت: ناامن ترین شهر افغانستان، بعد از هلمند و قندوز و بغلان پایتخت افغانستان کابل است. دیروز با وجود اینکه هشتم مارچ و روز جهانی زن بود، اما برای زنان افغانستان، بخصوص زنانی که افرادی از فامیل خود را در شفاخانه چهارصد بستر داشتند، تبدیل به عزا شد.
وی، در خصوص چگونگی نفوذ هراس افکنان به شفاخانه بیان داشت: با وجودیکه این برنامه حمله به شفاخانه کشف شده بود، هیچ کاری برای جلوگیری از آن به عمل نیامد. یکی از دلایل آن این است که ستون پنجم چنان در دستگاه ما خوب کار می کند و عمل می کند که هیچ کس، از آنها نمی تواند جلوگیری کند. این ستون پنجم از یونیفرم مقدس نیروهای امنیتی ما استفاده می کند. به همین دلیل است که اگر این عملیات حمله از قبل هم کشف شوند و برنامه هایی هم برای جلوگیری از آن انجام شود، خنثی می گردد.
هاشمی، با انتقاد از بی تفاوتی رییس جمهور از این اوضاع اظهار کرد: اینکه رییس جمهورفریاد می زند که من رییس جمهور صلح هستم و صلح را می آورم، حرف و ادعایی بیش نیست. حالا پایتخت افغانستان، تبدیل به یکی از ناامن ترین پایتخت ها شده است، این چگونه صلحی است؟
نماینده مجلس، امنیت ملی کشور را دخیل دراین اوضاع دانسته و می گوید: اگر امنیت ملی ما واقعا ملی باشند و به منافع افغانستان فکر کند می تواند ستون پنجم را که کاملا شناخته شده است، دستگیر کند و به قوه قضاییه بسپرد. اما امنیت ملی تابحال حاضر نشده است این کار را کند و هیچ پاسخگویی هم در این مورد به مردم نداشته است.
وی، معتقد است دشمن ما قوی شده است و افزود: ضعف همیشه در دستگاه های اداری و امنیتی ما جریان داشته است. این ضعف ها باعث شده است که دشمن قوی تر شود و انرژی بگیرد و عملیات بیشتر و بیشتری را در افغانستان اجرا کند.
هاشمی،معتقد است امضای پیمان امنیتی، صد در صد به ضرر ما تمام شده است و گفت: شورای امنیت می گوید که تا سال ۲۰۲۰ جنگ در افغانستان جریان دارد، با وجودیکه آمریکا در کنار ما است و با ما پیمان امنیتی امضا کرده است و می گوید که ما در مبارزه با تروریزم جدی هستیم و با شما همکار هستیم اما می بینیم که دقیقا از زمان همکار شدن با آمریکا امنیت ما هزاران برابر بدتر شد. درست است که دشمن دیرینه ما پاکستان است، اما آمریکا در این میان چه می کند؟ چرا اقدامی و عملی انجام نمی دهد. وقتی می دانیم که دشمن ما اینقدر قوی است چرا پلان هایی که در روی کاغذ است تطبیق نمی شود؟ چرا آمریکا در برابر این کشور اقدامی نمی کند که هیچ، بلکه به آنها کمک هم می کند؟
هاشمی، معتقد است از دلایل دیگری که در افغانستان ناامنی ها زیاد شده این است که در اینجا نه مکافات وجود دارد و نه مجازات، افزود: بارها و همیشه مشاهده می کنیم کسانی که جرمی سنگین دارند مکافات می شوند و در رده های بالا قرار می گیرند اما کسانی که صدای خود را برای عدالت بلند می کنند و جرمی ندارند لت و کوب می شوند و مجازات می گردند. به همین دلیل است که مردم حالا خاموش هستند و فکر می کند که اگر صدای خود را برای عدالت بلند کنند مورد مجازات قرار می گیرند و به زندان می روند.
وی افزود: در حالیکه مردم باید صدای خود را بلند کنند و از طریق نمایندگان خود به این وضع نابسامان پایان دهند. در حال حاضر وزیر دفاع ما بسیار ضعیف است. حتی کارمندان این وزارت هم به این موضوع اعتراض کرده اند. در این چند روز و اخیرا نمونه ضعف و بی کفایتی وزارت دفاع را مشاهده می کنیم. تا زمانیکه این وزارت های مهم اصلاح نشود این وضعیت ادامه خواهد داشت. (afghanpaper)
3ShakibaHashimi

Comments are closed.