وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

رژیم صهیونیستی جنایت آفرین است!

DataFiles_Cache_TempImgs_2015_2_News_1394_shahrivar_7_1_1_1_300_0
دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل “اوچا” در شهر اشغالی قدس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری 417 ساختمان را در کرانه باختری و بخش شرقی قدس تخریب کرده و باعث آوارگی 495 فلسطینی از جمله 277 کودک شده است.
این گزارش دفتر اوچا که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، نسبت به تشدید حملات ارتش صهیونیستی به منظور تخریب منازل فلسطینیان و خطر آن بر روی اوضاع امنیتی و انسانی سازمان ملل هشدار داده است.
در این گزارش همچنین به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی ساکن اراضی اشغالی فلسطین در بازه زمانی 18 تا 24 آگوست جاری اشاره شده و درباره عملیات های تخریب منازل آمده است که رژیم صهیونیستی تنها طی یک هفته 42 منزل فلسطینی را در اراضی واقع در منطقه “ج” در کرانه باختری و شرق قدس به بهانه عدم دریافت مجوز تخریب کرده است که این مساله منجر به آوارگی 54 فلسطینی از جمله 33 کودک و خسارت دیدن 100 فلسطینی دیگر شده است. این بزرگترین موج تخریب منازل طی یک هفته است.
در ادامه این گزارش آمده است که 88 درصد از ساختمان های تخریب شده (37 ساختمان) در 4 منطقه صهیونیست نشین؛ الدیر، روستای سمره، فصایل وسطی و شهر اریحا و دو ساختمان در منطقه ای که رژیم صهیونیستی آنجا را منطقه ممنوعه نظامی اعلام کرده و برای آموزش های نظامی یا مانورهای تیراندازی استفاده می کند، واقع شده اند و سه ساختمان دیگر نیز در دو منطقه وادی جوز و بیرنبالا در قدس قرار داشتند.
بر اساس این گزارش، با تخریب این ساختمان ها، آمار کل ساختمان های تخریب شده از آغاز سال 2015 در کرانه باختری و بخش شرقی قدس به 417 مورد رسید که این اقدامات باعث آوارگی 495 شهروند فلسطینی؛ از جمله 277 کودک شده است. از سوی دیگر، این گزارش به زخمی شدن 54 فلسطینی از جمله 8 کودک در سراسر کرانه باختری در جریان درگیری های مختلف با نظامیان صهیونیستی اشاره کرده است.
در این گزارش همچنین آمده است که نظامیان صهیونیستی در جریان حملات به تظاهرات های مسالمت آمیز فلسطینیان در کرانه باختری از بمب های حاوی گاز اشک آور، گلوله های جنگی و مشقی، اسپری (افشانه) حاوی بوهای زننده و بمب های صوتی استفاده می کنند.
بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در قدس اشغالی، رژیم صهیونیستی همچنین تنها طی یک هفته 98 فلسطینی را در سراسر اراضی اشغالی فلسطین بازداشت کرده است که از آن جمله می توان به 3 فلسطینی اهل باریکه غزه و دو بازرگان فلسطینی که قصد عبور از گذرگاه بیت حانون “ایرز” در شمال غزه را داشتند، اشاره کرد. علاوه بر این، یک شهروند فلسطینی هم زمانی که قصد عبور از سیم خاردارهای واقع در نزدیکی موانع مرزی باریکه غزه به سمت اراضی فلسطین اشغالی را داشت، بازداشت شده است.
این گزارش اوچا همچنین تاکید کرده است که شهرک نشینان صهیونیست طی بازه زمانی 18 تا 24 آگوست 5 بار به فلسطینیان حمله کرده اند و خسارت هایی به اموال و دارایی های آنها وارد کرده اند.
در این گزارش همچنین آمده است که در یکی از این حملات، یک کودک 6 ساله هدف سنگ پراکنی شهرک نشینان صهیونیست قرار گرفت که منجر به زخمی شدن وی شد. تخریب مغازه عتیقه فروشی نیز یکی دیگر از حوادثی بود که مانند حادثه قبلی در نزدیکی حرم حضرب ابراهیم در منطقه تحت سیطره نظامیان صهیونیستی در شهر الخلیل روی داد. شهرک نشینان یهودی حتی به یک چوپان فلسطینی هم که مشغول چرای گوسفندانش در نزدیکی روستای دورا در الخلیل بود و یک فلسطینی که در سه راهی روستای عتمه در قلقیلیه ایستاده بود، حمله کردند و یک زمین تحت کشت فلسطینی در روستای بورین واقع در نابلس را به آتش کشیدند.
اوچا در پایان به دست کم 4 مورد تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت شهروندان فلسطینی ساکن باریکه غزه در نزدیکی مناطق ممنوعه نظامی اشاره کرده و آورده است که پیشروی سربازان ارتش صهیونیستی در اراضی غزه و تخریب آنها و نیز مجبور کردن کشاورزان به ترک منطقه از دیگر اقدامات نظامیان صهیونیستی علیه فلسطینیان است.

Comments are closed.