وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

کرسی های هیات اداری مجلس خرید و فروش شد

پس از یک هفته وقت گذرانی نمایندگان مردم در مجلس برای برگزاری انتخابات هیات اداری، شماری از نمایندگان از فروش کرسی های این هیات در نشست علنی مجلس پرده برداشتند و این موضوع عصبانیت شماری دیگر از اعضای مجلس را بر انگیخت. در هفته ای که نمایندگان کمپاین تشکیل دادند و هزاران دالر آمریکایی را میان خود رد و بدل کردند تا کرسی های هیات اداری را نصیب خود کنند، جنگ در ولایت های صاحبان این کرسی ها جریان داشت و تنها چیزی که به این وکلا می خورد، صفت نماینده مردم بودن بود.
مسعوده کروخی عضو مجلس نمایندگان در گفتگو با (محور) درخصوص معامله های چند هزار دالری برای انتخابات کرسی های هیات اداری مجلس نمایندگان گفت: قول شاعری می گوید که (چو کفر از کعبه خیزد کجا ماند مسلمانی) برای پارلمان کاملا صدق می کند و متاسفانه امروز وضعیت پارلمان طوری شده که خود مجلس نمایندگان به یک مرجع فساد زا تبدیل شده است.
کروخی بیان کرد: قوه مقننه یا شورای ملی باید مظهر اراده مردم باشد و به نمایندگی مردم بر عملکرد حکومت نظارت و کنترل داشته باشد، اراده و خواست های فردی باید صفر شود اما در پارلمان مباحث امتیاز بازی مطرح است.
عضو مجلس نمایندگان ادعای توزیع پول برای کسب کرسی های هیات اداری را تایید کرده و می گوید: بله، متاسفانه که این موضوع حقیقت دارد و از چندین سال بدینسو متداول است؛ توزیع پول مخصوصا زمان موعد انتخابات هیات اداری و انتخابات روسای کمیسیون ها همواره به وضاحت وجود داشته است و همه گفته اند که پول برای کسب کرسی ها توزیع می شود.
وی درخصوص کرسی همایون معاون اول مجلس نمایندگان نیز تایید می کند که این کرسی در بدل پول خریده شده است و می گوید: دور گذشته نیز این کرسی براساس پول واگذار شده بود.
کروخی درباره خواست بعضی نمایندگان از ملغی کردن انتخابات هیات اداری اظهار کرد: همه ساله شاهد هستیم که در بدل کرسی ها پول داده می شود اما نه انتخابات ملغی شده و نه کسی این صدا ها را شنیده است؛ هیات اداری و در راس آن رییس مجلس با کسانیکه سال به سال بحیث منشی و معاون انتخاب می شوند تبانی می کنند و بنحوی با هم کنار می آیند.
این نماینده مجلس در خصوص اهمیت کرسی های هیات اداری بیان کرد: کرسی های هیات اداری امتیازات کلانی دارد و کسانیکه این چوکی ها و مقام ها را با پول می خرند مطمین باشید که برایشان جبران می شود و آن پول را از ضعفا دوباره بدست می آورند.
وی علاوه کرد: در حکومتداری و دولتداری امروز هرکس در موقعیت و مقام بالاتر و زورتر قرار گرفته است به هر آنچه که خواسته رسیده است و کسانیکه در هیات اداری هستند با یک تلفن هر فرد را در هر جایی که باشد در بهترین پست ها و مقام ها جابجا می کنند، در قراردادی ها، پروژه ها و امتیازات سهم می گیرندو بسیاری از وزیران تابع دستور هیات اداری و یک عده از وکیلان هستند.
کروخی درخصوص نبود صدای واحد برای انتخابات شورای ملی در سال آینده مجلس تصریح می کند: همکاران ما خوش دارند که این وضعیت ادامه داشته باشد؛ واقعیت است که کسی از قدرت و ثروت بدش نمی آید؛ اگر تاریخ قدرت های استبدادی را ببینید مشاهده می کنید که آنها قدرت را به خواست خودشان واگذار نکرده اند و مردم بوده اند که بسیج شده اند و دیکتاتوران را از اریکه قدرت پایین کشانده اند.
عضو مجلس نمایندگان تصریح می کند که نمایندگان تنها برای روزگذرانی به مجلس می آیند و می گوید: پارلمان دچار روزمرگی شده است، پس از یک و نیم ماه رخصتی، گزارشی نشر شد که اکثر آنان در وضعیت نابسامان کشور به سفرهای خارجی رفته اند.
وی افزود: از زمان افتتاح رسمی شورای ملی، یک هفته برای انتخابات گذشت و تا جلسه شنبه (26 حوت 96) مجلس آجندای خاصی نداشت اما دیدیم که در شرایط حساس کشور، وزیر دفاع آمریکا غیرمترقبه وارد کابل شد، مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل آمد، شورای امنیت تشکیل جلسه داد و با نگرانی از وضعیت افغانستان یاد کرد؛ در این شرایط حداقل می بایست کمیسیون های جداگانه پارلمان هر کدام در هر دو اتاق شبانه روزی روی مسایل کشور کار می کردند و برنامه می دادند. (afghanpaper)
1621251

Comments are closed.