وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

حجت‌الاسلام حمید شهریاری: شبکه‌های اجتماعی عامل تقلیل حاکمیت دولت‌ها بوده‌اند

اولین کنفرانس)مناره (با محوریت رسانه و وحدت امت اسلامی با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد

اولین کنفرانس(مناره) با محوریت رسانه و وحدت امت اسلامی با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد

اولین کنفرانس از سلسله کنفرانس های مناره با محوریت رسانه و وحدت امت اسلامی که به صورت حضوری و رسانه ای روز گذشته در تهران برگزار شده بود، با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در نخستین کنفرانس رسانه و وحدت امت اسلامی گفت: شبکه‌های اجتماعی تحول نوینی را در جامعه امروز ایجاد کرده‌اند و عامل تقلیل حاکمیت و اقتدار حکومت‌ها و دولت‌ها در تمام جهان بوده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز، ۱۰ دلو/ بهمن در نخستین کنفرانس رسانه و وحدت امت اسلامی گفت: ما در شبکه‌های اجتماعی شاهد قدرت یافتن شهروندان منفرد هستیم که سبب شده است عصر ما به عصر قدرت رسانه‌ای منفردان تبدیل شود.
وی افزود: شبکه‌های اجتماعی اقتدار مردمی در برابر حکومت‌ها ایجاد کرده و شبکه دیگری توسط بلاک‌چین در حال شکل‌گیری است که یک سونامی است و ابداع بلاک‌چین در آینده، اقتدار دولت‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
شهریاری تصریح کرد: تصاعد شبکه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی شاهد هستیم که اقتدار دولت‌ها را کاهش داده است و تحولی درونی را در عرصه رسانه می‌بینیم.

رسانه در بدو امر فقط تلویزیون بود و بعد شبکه‌های پخش فیلم شکل گرفت و شبکه اجتماعی که شکل گرفت بر میلیاردها هویت تأثیر گذاشت و اقتدار دولت‌ها را نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها تحت تأثیر داد.
وی افزود: مهرماه اتفاق خیلی عجیبی را در ایران شاهد بودیم که نشانگر تأثیر شبکه‌های اجتماعی است و ما باید قدرت شبکه‌های اجتماعی را باور کنیم و برای مقابله با آن طرح و برنامه داشته باشیم.
شهریاری گفت: در شبکه اجتماعی هر فرد یک رسانه می‌شود و یک پیام را تولید می‌کند که به هزار نفر منتقل می‌شود و به ترتیب به هزار نفر دیگر می‌رسد و تصاعد شبکه‌ای شکل می‌گیرد و آنچه تولید می‌شود تهدید یا فرصت است. زنجیره اعتماد و حمایت در شبکه‌های اجتماعی تولید می‌شود و در این شبکه‌ها از مقررات دولتی خارج و تحولی نوین ایجاد می‌شود که بیانگر تقلیل حاکمیت دولت‌ها و تقویت شهروندان منفرد است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: دشمن قدرت شبکه‌های اجتماعی را شناخت و از آن بهره‌برداری کرد و اتفاقات مهر و آبان‌ را رقم زد و سعی کرد از ارزش انقلاب اسلامی در اغتشاشات اخیر بکاهد.

حجت‌الاسلام شهریاری گفت:

ما با تلویزیون دولتی نمی‌توانیم با دشمن مقابله کنیم بلکه باید با قدرت خودشان با آن‌ها مقابله و زنجیره اعتماد و حمایت را در شبکه‌های اجتماعی تولید کنیم و با نشر تفکر انتقادی به افراد میدان دهیم تا از ما اشکال بگیرند و انتقاد کنند.

Comments are closed.