وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

درخشش بنیاد جهانی سبزمنش در(سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب)

نمایشگاه کتاب سال ۱۴۰۱ در مصلی، استقبال سالهای پیش از کرونا را نداشت. در بازدید ریاست جمهوری از نمایشگاه کتاب امسال، وی بدون هماهنگی قبلی در غرفه یکی از ناشران توقف کرد و مسوول غرفه، کتاب تاریخ ایران با مقدمه پروفسور سیدحسن امین، فیلسوف، حقوقدان و ایرانشناس نامدار معاصر را به رییس جمهوری ایران، ابراهیم رئیسی هدیه داد و با تحسین وی مواجه شد.
این کتاب از انتشارات داریوش و پخش راونیز، از پرفروش ترین کتابهای این انتشارات، شامل تاریخ کل ایران است، ایران باستان به قلم حسن پیرنیا، ایران پس از اسلام به قلم عباس اقبال و ایران معاصر به قلم دکتر طاهری صفی آبادی مدیر همین انتشارات است.
پروفسور امین که بر این کتاب و ۲۶۰ کتاب دیگر مقدمه نوشته و رکورد دار مقدمه نویسی بر آثار دیگران در جهان است، شخصا هم روز جمعه ۳۰ اردیبهشت برای رونمایی و امضای کتاب‌های تازه چاپ خود در بخش کتاب های دانشگاهی در غرفه انتشارات بعثت حضور یافت. امین که اولین کتاب او در سال ۱۳۴۳ با مجوز وزارت فرهنگ و هنر در هزار نسخه منتشر شد، طی ۵۷ سال گذشته، بیش از هفتاد عنوان کتاب به فارسی و انگلیسی در پنج قاره جهان منتشر کرده است. کتاب های تازه انتشار او، عبارتند از:
۱- جلد سوم از هفت جلد شاهنامه امین در تکمیل و تامین شاهنامه فردوسی
۲- وحدت وجود در فلسفه و عرفان
۳- گواهینامه های سنتی در ایران و اسلام
یکی از ۲۶۰ کتاب از تالیفات دیگران که امین بر آنها مقدمه و تقریظ نوشته است، مرتبط با بنیاد جهانی سبزمنش به قلم دکتر بسم الله شریفی از فرهنگیان افغانستان و مقیم ایران ( مؤسس و دبیرکل اجرایی بنیاد سخن گستران سبزمنش) است که آن نیز در شمار انتشارات بعثت در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی شد. کتاب سبز منش به قلم بسم الله شریفی و با ویراستاری محسن میقانی شامل تاریخچه، اهداف و زندگینامه موسسان این بنیاد است.

طبق یک خبر دیگر:

جشن رونمایی و امضای کتاب¬های جدید دکتر بسم الله شریفی با حضور شاعران ایران و افغانستان در تهران برگزار شد

Comments are closed.