وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

فرقه نیروهای ویژه امنیتی به قول اردو ارتقا یافت

هم زمان با افزایش ناامنی‌ها در بخش‌های از کشور، رییس جمهور غنی رسما اعلام کرد که  نیروهای ویژه دو برابر شده و واحد تشکیلاتی این نیروها از سطح فرقه به قول اردو «بزرگترین واحد تشکیلاتی نظامی»، ارتقا یافته است.
آقای غنی در مراسم گشایش این قول اردو نقش نیروهای ویژه امنیتی را در پیش برد عملیات‌ها ارزنده خواند و تأکید کرد که یکی از اهداف حکومت در چهار سال آینده افزایش تشکیلات نیروهای ویژه  ارتش است،‌ تا این نیروها بتوانند امنیت را به صورت کلی در کشور تأمین کنند.
آقای غنی  خطاب به طالبان از آنها خواست تا به روند صلح بی پیوندند و در غیر آن صورت این نیروها طالبان را مجبور به پیوستن به روند صلح خواهد کرد.
این نیروهای که از تجهیزات پیشرفته ای نسبت به دیگر نیروهای امنیتی و دفاعی برخوردارند ۷۰ درصد از عملیات خاص را پیش می‌برند.
از سوی هم مقام‌های نظامی از افزایش تشکیلات نیروهای ویژه امنیتی ابراز خرسندی کرده می گویند که پس از این وضعیت جنگ تغیر خواهد کرد.
پیش از این وزارت دفاع شمار سربازان ویژه امنیتی را ۱۷ هزار عنوان کرده بود. بر اساس برنامه چهار ساله نیروهای امنیتی شمار این سربازان تا سال آینده دوبرابر خواهد شد.
این نیروها که از توانای‌های خاص برخودار‌اند عملیات‌های شبانه را به پیش می‌برند. پیش از این عملیات شبانه از سوی نیروهای خارجی به راه انداخته می شد.
1361715

Comments are closed.