وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

برگزاری همایش باشکوه در آلمان به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین

برگزاری همایش باشکوه در آلمان به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین
جامعه فلسطینیان آلمان به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین همایش با شکوهی را با شعار “قدس در چشم ها” برگزار کرد.

به گزارش عقاب به نقل از DataFiles_Cache_TempImgs_2015_2_News_1394_azar_365421_300_0مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنرانان در این کنفرانس که در شهر دورتموند واقع در غرب آلمان برگزار شده بود، مساله فلسطین و مراحل مختلف آن از جمله صدور قطعنامه تقسیم در سال 1947 را تبیین کردند.

آنان همچنین خطراتی که شهر قدس را به خاطر ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی تهدید می کند تشریح کردند.

رئیس جامعه فلسطینیان آلمان با ایراد نطقی به تشریح مراحل تاریخی منازعه فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست پرداخت.

دکتر سهیل ابوشماله تصریح کرد: شهر قدس در طول چند دهه گذشته تا به امروز محور اصلی این منازعه بوده و است.

وی ضمن تبیین برجسته ترین تحولات مساله فلسطین، افزود: حقوق ملت فلسطین به رکن رکین در فعالیت های جنبش جهانی همبستگی با ملت های تحت ظلم و ستم و اشغال و تبعیض نژادی مبدل شده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم پایبندی افراد و سازمان ها و نهادهای ذیربط به وظایف و مسئولیت های خود در قبال آرمان فلسطین در سایه تشدید تعرضات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مقدسات اسلامی و مسیحی شهر قدس، از دولت آلمان خواست تا رژیم صهیونیستی را برای پایان بخشیدن به سیاست های تجاوزگرانه اش علیه فلسطینیان تحت فشار قرار دهد.

وی به ملت فلسطین به خاطر پایداری سلحشورانه شان و ادامه مسیر مبارزات خود در راه نیل به استقلال و آزادی سلام و درود نثار کرد.

از سوی دیگر، عضو هیات مدیره این جامعه با ایراد سخنرانی در این همایش آگاهی ملت فلسطین و مقابله سلحشورانه آن با طرح ها و توطئه های شوم دشمن صهیونیستی در زمینه محو هویت و آثار و نشانه های عربی و اسلامی شهر قدس را ستود.

دکتر “رامی قرشلی” از دولت های اروپایی و مجامع بین المللی خواست تا رژیم صهیونیستی را جهت پایان بخشیدن به تجاوزاتش و به رسمیت شناختن حقوق مشروع ملت فلسطین تحت فشار قرار دهند.

مدیر روابط خارجی دانشکده اروپایی علوم انسانی نیز با ایراد نطقی در این مراسم تاکید کرد: مساله قدس و مسجد الاقصی فلسطین ملاک مشروعیت نظام سیاسی عربی است، این مساله عامل وحدت امت های عربی و اسلامی به شمار می رود، بی توجهی به آن موجب از بین رفتن مشروعیت هر نظامی می شود.

دکتر محمد عنتر افزود: وظیفه ما در قبال قدس تلاش در راستای حراست و حمایت از این آرمان و رسوا سازی طرح های شوم دشمن صهیونیستی از رهگذر ابزارهایی چون هنر و ادبیات و رسانه است.

در این همایش شمار زیادی از فلسطینیان و عرب های آلمان حضور داشتند که در جریان آن چندین برنامه هنری و فرهنگی به اجرا درآمد.

Comments are closed.