وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

کلید ارگ کابل به عمران خان تحویل داده شد

گزارش هایی از مذاکرات قطر به بیرون درز کرده است که حکایت از معاملات پشت پرده ای دارد که به هیچ عنوان رسانه ای نشده و مقام های دولتی افغانستان نیز در جریان محتوای آن مذاکرات گذاشته نشده اند.
رفتن عمران خان نخست وزیر پاکستان به قطر، مربوط به همین مذاکرات پشت پرده می شود.

عمران خان قبل از اینکه وارد مذاکرات سری پیرامون طالبان و آینده افغانستان با مقام های قطری شود، زمینه های تجاری و بازرگانی و همچنین سیاسی را با قطر آغاز کرد تا علاوه بر منفعت قرارداد های متذکره با قطری ها، به اصل موضوع آمریکا و طالبان برسد و قطری ها را در این زمینه متقاعد کند که با خواسته های پاکستانی ها که قبلا با آمریکایی ها هماهنگ شده است، مخالفتی نداشته باشند.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند که مقام‌های قطری در یک مهمانی از هیات پاکستانی شامل وزیر مالیه، امور خارجه و دیگر مقام‌های این کشور، پذیرایی کردند.
عمران خان، نخست وزیر پاکستان (۱ دلو) با همتایی قطری خود عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی در دوحه، پایتخت قطر دیدار کرد و دربارۀ مسایل مختلف به شمول همکاری‌های اقتصادی و طالبان، بحث کردند.

این سفر پس از آن صورت گرفت که مذاکرات صوری آمریکا با طالبان به مراحل اعلام نتیجه رسیده و زمینه فریب و همچنین وارخطایی و دستپاچگی مقام های افغانستان را فراهم آورده بود.
البته پیش از این سفر، وزیر خارجه پاکستان توسط وزیر خارجه قطر در جریان مذاکرات قرار گرفته بود.

قرار بود جلسه چهارم نشست طالبان با خلیلزاد در اسلام آباد برگزار شود اما آمریکایی ها نتوانستند قطری ها را متقاعد بسازند که به سران سیاسی طالبان اجازه خروج از قطر را بدهند. زیرا قطری ها می دانستند چنانچه نشست در پاکستان برگزار شود، آنان از جریان مذاکرات و بازی ها اطراف آن بی بهره خواهند بود و تمامی امتیاز های این نشست ها به پاکستانی ها خواهد رسید. بنابر این به آمریکایی ها اعلام کردند که سران سیاسی طالبان اجازه خروج از قطر را ندارند. اما آنچه در رسانه ها نشر یافت این بود که طالبان حاضر به گفتگو با خلیلزاد در پاکستان نشده اند و بر نشست در قطر اصرار دارند.

هرچند از جلسه ای که میان خلیلزاد و عمران خان در قطر برگزار شد، هیچ خبری به رسانه نرسید، اما احتمال می رود در این جلسه که با حضور سران سیاسی دفتر طالبان دایر گردید، کلید افغانستان توسط خلیلزاد به عمران خان داده شده باشد! و طالبان یکبار دیگر با پاکستان تعهد امضا کرده باشند که سر از فرمان آنان برندارند و آینده حکومت افغانستان را بر مبنای طرح های اسلام آباد برنامه ریزی کنند.

آمریکا با بازی های سیاسی دروغینی که بنام رویارویی با پاکستان براه انداخت و خوشباوران به اصطلاح سیاسی ما و حتی منطقه، باور کردند که آمریکا به پاکستان فشار وارد می کند، همه را فریب داد. ولی اینک زمان آن رسیده است تا آمریکا به زودی بصورت علنی تحویل افغانستان به پاکستان را رسما اعلام کند. چنانچه مقدمات این امور تا اندازه ای رسانه ای شده است و اکثر سیاسیون در جریان آن هستند.

در حقیقت توافقات پشت پرده میان آمریکا و پاکستان و قطر و سران طالبان تا کنون سری است و به همین دلیل است که نباید سران حکومت افغانستان در جریان قرار بگیرند. زیرا اینها هیچ کاره اند و تصامیم اصلی در آمریکا و اسلام آباد گرفته شده است.

در این گیر و دار بگذارید برخی خوشباوران به “اصطلاح” سیاسی و سران احزاب بازهم باور کنند که خلیلزاد پاکستانی ها را راضی به صلح کرده و طالبان را به میز مذاکره صلح کشانیده است.کلید ارگ کابل به عمران خان تحویل داده شد

Comments are closed.