وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

مخالفان پیشنهاد برافراشتن پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل را بشناسیم

DataFiles_Cache_TempImgs_2015_2_News_1394_shahrivar_10_1_1_1_1_300_0
مجمع عمومی بامداد امروز پیشنهاد برافراشتن پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل متحد را به رای گذاشت که با موافقت 119 و مخالفت هشت عضو به تایید رسید. 45 کشور نیز رای ممتنع به این پشنهاد دادند.
به گزارش عقاب به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هشت عضوی که با برافراشته شدن پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل مخالفت کردند، عبارتند از: رژیم صهیونیستی و همپیمان همیشگی اش یعنی ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، کشور تووالو که در اقیانوس آرام قرار دارد و مساحت آن به 25 کیلومتر مربع می رسد، کشور بالی که در اندونزی قرار دارد و مساحت آن بالغ بر 395 کیلومتر می باشد، جمهوری جزایر مارشال و ایالات فدرال میکرونزی در اقیانوس آرام.
سفیر تشکیلات خودگردان در سازمان ملل اعلام کرد که موافقت مجمع عمومی با برافراشتن پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل متحد و دفاتر این سازمان، تاکید بر مشروعیت آرمان ملی فلسطینیان و حق آنها در تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور مستقل است. این مصوبه کمک می کند تا امید را در کالبد ملت ایجاد کنیم. برافراشتن شدن پرچم فلسطین گامی جدید در مسیر وفا به وعده ای است که به فلسطینیان در خصوص استقلال داده شده است.
ریاض منصور تاکید کرد که پرچم فلسطین در پایان ماه جاری میلادی و با حضور محمود عباس در مقر سازمان ملل متحد برافراشته خواهد شد. از ملت فلسطین در داخل و خارج می خواهیم که همگی پرچم کشور فلسطین را در خانه ها، مدارس، مغازه ها، دانشگاه ها، موسسات و در هر جایی که مناسب می بینند، برافرازند تا از طریق این همه پرسی فراگیر ملی، بر پایان اشغالگری صهیونیست ها در اراضی 1967 و دست یابی به یک کشور مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شریف تاکید نماییم و به این ترتیب، جامعه بین الملل را وادار به اجرای راهکار تشکیل دو کشور کنیم.

Comments are closed.