وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

همکاری آژانس امنیت ملی آمریکا با اسرائیل

بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بنقل از فسلسطین الیوم، “ادوارد اسنودن”، افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، اطلاعاتی محرمانه و اسناد وپرونده هایی سری را فاش کرد که بر اساس آن سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا(سیا)، اطلاعاتی را در اختیار واحد ” 8200 ” جاسوسی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، قرار داده است.

اسنودن می گوید: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اطلاعاتی متعلق به فلسطینی ها و عرب های مقیم  امریکا را در اختیار این واحد اسرائیلی قرار می دهد.
روزنامه نیویورک تایمز دیروز(پنجشنبه) در اینباره می نویسد: احتمال دارد که رژیم اسرائیل اطلاعاتی که از سال 2009 توسط سازمان سیا در اختیار گرفته است را برای ضربه زدن به فلسطینی ها به کار برده است و این اقدام مغایر با پروتکل های بین المللی می باشد.

نیویورک تایمز به نقل از اسنودن می نویسد: سازمان سیا اطلاعات کاملی را علیه فلسطینی ها دراختیار سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل قرار داده است. وی می گوید که سازمان سیا بدون در نظر گرفتن شروط معمول بین کشورها برای تبادل اطلاعات سری، این اطلاعات را در اختیار تل آویو قرار داده است.

براساس این گزارش اطلاعاتی که در اختیار سازمان جاسوسی اسرائیل قرار گرفته شامل اطلاعاتی درباره جزئیات نشست های  خصوصی به همراه اسامی افرادی که در این نشست ها شرکت کرده اند می باشد. از جمله این افرد نام چند شهروند فلسطینی مقیم امریکا که با بستگان  خود دراسرائیل و سرزمین های فلسطینی در ارتباطند دیده می شود.

اسنودن علاوه براین افشاگری چندی پیش نیز اسنادی را فاش کرده بود که براساس آن زمان حوادث 11سپتامبر همکاری اطلاعاتی امریکا و اسرائیل،‌ بیش از هر چیزی در جهت رفع نیازهای امنیتی اسرائیل بوده است و ایجاد توازنی بین نیازهای امنیتی دو طرف در مبادله اطلاعات، چالش یک دهه اخیر امریکا بوده است.

Comments are closed.