وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

قانونی بر مزار شهید استاد ربانی اکلیل گل گذاشت

 29 سنبله

محمد یونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری امروزدر مراسم سومین سالرزو شهادت پروفیسور استاد برهان الدین ربانی، شهید صلح افغانستان، بر مزار وی در شهر کابل اکلیل گل گذاشته، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت.

دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری خبر داد، در این مراسم که برفراز تپه وزیر محمداکبر خان تدویر یافته بود، معاون اول ریاست جمهوری همراه با تشریفات نظامی،  مراسم گل گذاری را بجا نموده و به روح استاد شهید پروفسور برهان الدین ربانی، رئیس جمهور اسبق دولت اسلامی افغانستان اتحاف دعا کرد.

در این مراسم صلاح الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح و شماری از شخصیت های سیاسی، نظامی، علمی و فرهنگی و دوست داران استاد شهید نیز شرکت ورزیده بودند.

محمد یونس قانونی پس از پایان این مراسم، طی مصاحبه یی با رسانه ها سومین سالروز شهادت استاد پروفیسور برهان الدین ربانی را به مردم افغانستان تسلیت و تعزیت گفته یاد آور شد که استاد شهید اولین زعامت تاریخ معاصر کشور ما می باشد که قدرت را بگونه مسالمت آمیز انتقال داد.

معاون اول ریاست جمهوری افزود که شهید استاد پروفیسور برهان الدین ربانی نیم قرن عمر عزیز خود را در راه استقلال، آزادی، جهاد و مقاومت، سربلندی و عزت  مردم  کشورش وقف کرد و سرانجام در این راه توسط نیرو های جهل و سیاهی به شهادت رسید.

Comments are closed.