وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

پروفسور امین: نه شیفته آل احمد استم و نه نفی و بی توجهی به او را درست می دانم!

پروفسور امین: نه شیفته آل احمد استم و نه نفی و بی توجهی به او را درست می دانم!

پروفسور امین: نه شیفته آل احمد استم و نه نفی و بی توجهی به او را درست می دانم!

به گزارش سبزمنش، چهارشنبه ۱۵ آذر/ قوس، موزه جلال آل احمد و سیمین دانشور در دزآشیب شمیران، یکصدمین سالروز تولد آل احمد در ۱۳۰۲ را جشن گرفت. سخنرانان این نشست که با حضور انبوهی از چهره های ادبی و فرهنگی کشور در حیاط این موزه برگزار شده بوذ، عبارت بودند از: پروفسور حسن امین (فیلسوف، حقوق‌دان و ایرانشناس)، محمدحسین دانایی (پژوهشگر ادبیات و تاریخ و خواهرزاده جلال و شمس آل احمد)، احمد محیط طباطبایی (ایرانشناس و مدیر کمیته ملی موزه های ایران معروف به آیکوم ایران)، یوسفعلی میرشکاک ( شاعر و پژوهشگر ادبیات) و محمد توسلی (پژوهشگر ادبیات و مدیر موزه سیمین و جلال).
پروفسور امین در این سخنرانی تصریح کرد که ‌وی نه شیفته آل احمد است و نه نفی او را و بی توجهی به او را درست می داند. امین تاکید کرد که نوسان فکری و اندیشگی در زندگی آل احمد به عنوان یک چهره فرهنگی و اهل قلم، گویای تحولات خیلی سریع و در عین حال بی ثباتی جامعه ایرانی در نیمه اول قرن گذشته است که شخصیتی چون آل احمد در خانواده ای روحانی و خیلی سنتی، با نام شناسنامه ای «سید جلال آلدین سادات آل احمد» که گویای هویت مستمر تبار معتبر مذهبی اوست، متولد شود و بعد به حزب توده بپیوندد و سرانجام با نوسان فکری زیاد ،غربزدگی و د رخدمت و خیانت روشنفکران و خطی در میقات را بنویسد. همین نوسان در موضع گیری های همسر او سیمین دانشور در مقطع انقلاب ۱۳۵۷ هم قابل ارایه است.
درپایان این نشست، لوح تقدیری به دست پروفسور امین به عنوان قدردانی از خدمات مدیریت موزه سیمین و جلال به محمد توسلی اهدا شد که در آن این شعر حافظ خوشنویسی شده بود:
فرض ایزد بگذاریم و به کس بد نکنیم
وانچه گویند روا نیست، نگوییم رواست

Comments are closed.