وب سایت خبر گزاری عقاب نیوز | Oqab News
عقاب نیوز، خبرگزاری عقاب | Oqab News

پایان نبرد؛ شادی در غزه، ترس در تل آویو

پایان نبرد؛ شادی در غزه، ترس در تل آویو

شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با آتش بس در غزه موافقت شده و این موضوع به اطلاع مصر خواهد رسید.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از موافقت کابینه امنیتی این رژیم با آتش بس در غزه خبر داد. کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شامگاه پنج شنبه با آتش بس در غزه موافقت کرده است.

این در حالی است که «سامی ابوزهری» از رهبران حماس هرگونه اعلام آتش بس یکجانبه از سوی رژیم صهیونیستی را به منزله اعلام شکست دانست.

در همین حال، رسانه های صهیونیستی از تعطیلی فرودگاه بن گوریون از بیم حملات موشکی گروه های مقاومت فلسطین قبل از برقراری آتش بس خبر دادند.

گفته می شود که پروازهای فرودگاه بن گوریون به فرودگاه رامون در صحرای نقب منتقل شده است.

این در حالی است که رژيم صهیونیستی در طول ۱۱ روز تجاوز وحشیانه بر باریکه غزه هیچ دستاوردی کسب نکرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، مقتدرتر، محبوب‌تر و مصمم‌تر از همیشه همچنان در صحنه معادلات استراتژیک خاورمیانه حضور دارد و تجاوز، کشتار، سرکوب و جنایت، اندکی از قدرت و هیمنه این جنبش جهادی نکاست.

اینکه رژيم تل آویو برخلاف موارد قبلی تنها ۱۱ روز پس از آغاز نبرد، مجبور به پذیرش آتش‌بس شد، خود نشانگر آن است که این رژيم قدرت بی سابقه مقاومت اسلامی را درک کرده و نسبت به تغییر بنیادین معادلات امنیتی منطقه هراسان شده است.

در جنگ اخیر، برد، قدرت ویرانگری و قابلیت عبور موشک‌های مقاومت از سامانه ضد موشکی رژيم اسراییل، ارتش آن رژیم را غافلگیر کرد، تلفات و خسارات جانب اسراییلی را چندین برابر افزایش داد و صدها هزار صهیونیست را مجبور کرد برای حفظ جان خود در پناهگاه‌ها مخفی شوند.

در این میان، مهم‌ترین رویدادی که رژيم صهیونیستی را به شدت غافلگیر کرد و در ترس و وحشت فروبرد، برد موشک‌های حماس بود که حتی به مناطق مرکزی اسراییل، تل آویو پایتخت و شهرهای دورتر از آن رسید و سامانه ضد موشکی گنبد آهنین هم نتوانست مانع از این امر شود.

با این حساب، کابینه نتانیاهوی تروریست و جنایتکار پس از ۱۱ روز جنگ، مجبور شد جلسه شبانه تشکیل دهد و با آتش‌بس بی قید و شرط موافقت کند.

در گذشته اما این رژيم حاضر نبود به آتش‌بس بی قید و شرط تن دردهد. به این ترتیب، این بار با این توافق نشان دادند که شکست خورده اند و با استفاده از قاعده جلو ضرر را از هر جا بگیری، فایده است، مجبور شدند آتش‌بس را بپذیرند و در برابر قدرت غیر قابل مهار مقاومت اسلامی، زانو بزنند تا بیشتر از این بدنام و شرم‌سار نشوند و خسارات و تلفات افزون‌تری را متحمل نشوند.

این آتش‌بس در حالی برقرار می‌شود که در سرزمین‌های فلسطینی که علی القاعده در پی تجاوز و بمباران وحشیانه صهیونیست‌ها خسارات و تلفات بیشتری را متحمل شده، جشن پیروزی برگزار شده؛ اما در آن سو بر تل آویو، ترس و وحشت و نگرانی از یک‌سو و شرم ناشی از شکست از سوی دیگر، سایه افکنده است.

تعطیلی فرودگاه استراتژيک بن گوریون تنها ساعاتی قبل از برقراری رسمی آتش بس نشان می دهد که صهیونیست ها همچنان نگران قدرت غافلگیرکننده مقاومت اسلامی هستند و حملات و بمباران های اخیر، نه از قدرت مقاومت کاسته و نه از ترس تحقیرآمیز صهیونیست ها.

در عرصه نبردهای میدانی نیز جنبش مقاومت اسلامی نشان داد که ظرفیت عظیمی برای نبرد در برابر صهیونیزم دارد و موشک های مهیب آن در دورترین نقاط سرزمین های اشغالی، آرامش را از صهیونیست های غاصب سلب خواهد کرد.

با این حساب، نبرد ۱۱ روزه اخیر، برخلاف ارزیابی های اولیه صهیونیست ها یکبار دیگر معادلات راهبردی خاور میانه را به نفع محور مقاومت اسلامی تغییر داد و اقتدار، عزت و عظمت این محور را به خوبی به نمایش گذاشت.

این رویداد در عین حال می تواند پیامی واضح به همه رژيم های منحط و سرسپرده ای باشد که با پا گذاشتن بر آرمان فلسطین و مبارزه مشترک امت اسلامی برای آزادی قدس شریف، روابط دیپلماتیک خود را با رژيم کودک کش و جنایتکار تل آویو، به حالت عادی برگرداندند تا به زعم خود به رفاه و منافع اقتصادی و امنیت عمومی و اقتدار نظامی دست یابند؛ اما در عمل چیزی جز تحقیر و سرافکندگی و بدنامی شرم آور تاریخی نصیب شان نخواهد شد؛ زیرا به قول قوی قرآن، حق باقی می ماند و باطل نابود می شود.

#فلسطین

Comments are closed.